8 018 läst ·
7 svar
8k läst
7 svar
AC220 där bakhjulet slirar/kuggar över
Antingen är växlen i motorn trasig. Och då är det byte av hjulmotor som gäller. Eller så slirar hjulet mot navet. Och då bör det räcka att dra åt insexskruven i mitten på hjulet (sitter bakom den svarta plastpluppen) om det inte slirat för mycket och blivit slitet.
Produkter som diskuteras: "insexskruven"
Insexskruv
Insexskruvar är specifika skruvar som har ett sexkantigt hål i huvudet. Dessa skruvar drivs med hjälp av ett verktyg kallat insexnyckel eller insexmejsel, som passar in i det sexkantiga hålet.
Läs mer
Nu har jag sett att det bara är hjulet som snurrar och själva axeln står still.
Jag kan inte lossa insexskruven då den bara får axeln att rotera då jag håller fast hjulet.
Hur ska jag lossa hjulet?
Hjälper det att byta hjulet eller är det axeln som måste bytas?
Jag kan inte lossa insexskruven då den bara får axeln att rotera då jag håller fast hjulet.
Hur ska jag lossa hjulet?
Hjälper det att byta hjulet eller är det axeln som måste bytas?
När axlen snurrar är det något motstånd då eller går det jätte lätt? Det ska ju vara lite motstånd när man snurrar motorn. För att få loss skruven så måste du försöka låsa axeln på något vis eller använda en mutterknack. Det kanske går att få in en flatmejsel bakom hjulet och försöka låsa hjulet på något vis?
Hjulet drar med sig axeln en bit, men sen släpper det när motståndet ökar.quick skrev:När axlen snurrar är det något motstånd då eller går det jätte lätt? Det ska ju vara lite motstånd när man snurrar motorn. För att få loss skruven så måste du försöka låsa axeln på något vis eller använda en mutterknack. Det kanske går att få in en flatmejsel bakom hjulet och försöka låsa hjulet på något vis?
Det finns inte mycket plats att få in något mellan insidan av hjulet och chassiet för att låsa axeln.
Jag kanske får lämna in den, men man borde lyckad lossa hjulet själv kan man tycka.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden