3 888 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
Abonnemang?
Hej!
Hemma har jag 4 st Arlo-kameror och på landet har jag 5 st Arlo-kameror. Jag har haft gratis molnlagring för hemma-kamerorna under flera år. De kamerorna jag har på landet har oxå haft gratis molnlagring men nu har 1 år passerat och det är inte gratis mer.
Kan jag avinstallera landet-kamerorna och frugan öppnar ett konto för dessa kameror, för att slippa dyr abonnemangskostnad?
Mvh Kenneth
Hemma har jag 4 st Arlo-kameror och på landet har jag 5 st Arlo-kameror. Jag har haft gratis molnlagring för hemma-kamerorna under flera år. De kamerorna jag har på landet har oxå haft gratis molnlagring men nu har 1 år passerat och det är inte gratis mer.
Kan jag avinstallera landet-kamerorna och frugan öppnar ett konto för dessa kameror, för att slippa dyr abonnemangskostnad?
Mvh Kenneth
Ingen som vet nåt?K Kraftverket skrev:Hej!
Mvh Kenneth
Bästa svaret
Jag har två konton på Arlo.
Ett för hemmet och ett för fritidshuset.
Funkar finfint men det är ju inte så lång lagringstid på gratisabonnemanget.
I appen kan du ge rättigheter till att se notiser och därmed kamerorna så det räcker ju med att vara påloggad på ett konto.
Ett för hemmet och ett för fritidshuset.
Funkar finfint men det är ju inte så lång lagringstid på gratisabonnemanget.
I appen kan du ge rättigheter till att se notiser och därmed kamerorna så det räcker ju med att vara påloggad på ett konto.
Tackar, ska testa.
Mvh Kenneth
Mvh Kenneth
Du kan ha kameror på flera olika ställen i samma konto.paros skrev:
Till exempel hemma och i stugan.
Det är en smidig lösning.
Däremot verkar gratisperioden vara styrd på kamerans ID, så perioden börjar att löpa första gången kameran aktiveras.
Men den löpande kostnaden är överkomlig tycker jag, för att få automatisk molnlagring på filmerna.
Jag pratade med supporten idag. När man fått den nya appen så kommer man att behöva 2 betalabonnemang (multi-abonnemanget försvinner).Hannuse skrev:
Du kan ha kameror på flera olika ställen i samma konto.
Till exempel hemma och i stugan.
Det är en smidig lösning.
Däremot verkar gratisperioden vara styrd på kamerans ID, så perioden börjar att löpa första gången kameran aktiveras.
Men den löpande kostnaden är överkomlig tycker jag, för att få automatisk molnlagring på filmerna.
Konstigt?paros skrev:
Vet du vad det är för ny app?
Version 4 har ju nyss kommit, och det funkar i alla fall nu med flera olika geografiska platser.
Även enligt Arlos FAQ så ska det fungera:
https://www.arlo.com/en_ch/support/...-in-the-arlo-secure-app-and-how-do-i-use-them
Men det kanske kommer någonting nytt?
Aha, nu ser jag att det verkar vara den betalda delen som berörs.paros skrev:
Tack för infon, kan vara bra att beakta, kostnaden fördubblas ju då.
Min provperiod för stugan går ut snart, så då får man lösa en prenumeration om man fortfarande vill ha molnlagring och andra finesser.
Det är bara livestreaming och enklre rörelsedetektion som är gratis.
Ja, det är betalversionen jag funderar på.Hannuse skrev:
Aha, nu ser jag att det verkar vara den betalda delen som berörs.
Tack för infon, kan vara bra att beakta, kostnaden fördubblas ju då.
Min provperiod för stugan går ut snart, så då får man lösa en prenumeration om man fortfarande vill ha molnlagring och andra finesser.
Det är bara livestreaming och enklre rörelsedetektion som är gratis.
Jag skulle vilja undvika falsklarm genom den utökade funktionaliteten vid secure-abonnemanget som skulle förhindra larm från flugor, fåglar och oväder samt om möjligt undvika en basstation vid stugan (genom att kliva upp till Arlo Pro 4 eller pro 5 från nuvarande pro 2). Men det tar emot om det blir dubbla abonnemangskostnader
Ja, då fattar jag, klurig fråga.paros skrev:
Ja, det är betalversionen jag funderar på.
Jag skulle vilja undvika falsklarm genom den utökade funktionaliteten vid secure-abonnemanget som skulle förhindra larm från flugor, fåglar och oväder samt om möjligt undvika en basstation vid stugan (genom att kliva upp till Arlo Pro 4 eller pro 5 från nuvarande pro 2). Men det tar emot om det blir dubbla abonnemangskostnader![]()
Jag kör ju med Arlo Pro 4, men utan basstation.
Anledningen är att jag har ett bra meshnät för WiFi, och går man på en lösning med basstation så måste alla kameror ha möjlighet att prata direkt med basstationen som jag förstår det.
Och det blev problem för mig med kamerorna som är längst bort från en eventuell basstation.
Men med WiFi kamerorna så fungerar det perfekt.
Men dubbla avgiften var ju verkligen ett kliv neråt 😟
Klicka här för att svara