1 439 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
95 Isolering golvbjälklag?
Hej. har skaffat ett gammalt fritidshus från tidigt 50-tal, ska nu bygga om detta till permanemt bostad, golvbjälklaget idag är i bra skick men fyllt med spån som jag tagit bort.
MIn plan är följande:
Nya trossbotenskivor
Ny isolering
Ny Golvspånskivor och ett golv i form av parkett eller tjockare laminat.
frågan jag nu har är, för att slippa bygga på ordentligt, skulle det räcka med 95 isolering i golvbjälklaget och sedan tjockare cellplastskivor underifrån? eller kommer tassarna frysa hela vintrarna?
Alternativet jag har är att bygga på bjälklaget neråt då utrymmet är rejälvt, torrt och fint.
Tacksam för fina svar.
MIn plan är följande:
Nya trossbotenskivor
Ny isolering
Ny Golvspånskivor och ett golv i form av parkett eller tjockare laminat.
frågan jag nu har är, för att slippa bygga på ordentligt, skulle det räcka med 95 isolering i golvbjälklaget och sedan tjockare cellplastskivor underifrån? eller kommer tassarna frysa hela vintrarna?
Alternativet jag har är att bygga på bjälklaget neråt då utrymmet är rejälvt, torrt och fint.
Tacksam för fina svar.
Klicka här för att svara
