Har nu snackat med Komunen och dom har gått med på att jag skickar in min bygglovsansökan med en "nybyggnadskarta" som jag fick mailat från lantmäteriet skala 1:1000 den är tagen ur deras databas och jag fick den gratis. På bygglovsansökan antecknar jag fastigheten som jag ska stycka av ifrån m.m. Går det igenom avstyckar sen lantmäteriet min mark/tomt(när jag skickat dom mitt beviljade bygglov) och jag får då en fastighetskarta av dom . ;D

Lowzie skrev:
Men? Ska det tänkta huset vara ditritat på en nybyggandskarta? Nu har inte jag sett nybyggnadskartan för vår tomt än, men eftersom vi inte har bestämt hus än, så blir det ju lite konstigt om det redan är ett bestämt hus på kartan..?

Eller är husplaceringen bara ett förslag?
Lowzie!
Den kartan vi fick var av plast, kopierade den och ritade in var jag ville ha huset o skickade den och en utan hus till hustillverkaren som ritade in mått till tomtgräns o så. Denna kopia användes till bygglovsansökan.

DragonLady skrev:
Lowzie!
Den kartan vi fick var av plast, kopierade den och ritade in var jag ville ha huset o skickade den och en utan hus till hustillverkaren som ritade in mått till tomtgräns o så. Denna kopia användes till bygglovsansökan.
Dragonlady:
Men det är ju perfekt! Jag kan ju fråga dig om allting ;).

Självklart, det e bara o fråga ;D
Vi var o skrev Tolo´n i tisdags så nu börjar det röra på sig, det enda vi fortfarande väntar på är köksritningen från Marbodal, det har ju bara tagit 3 månader.... ::)
Helt otroligt att det ska ta längre tid än o få bygglovet som vi fick på 2 månader o det tog ändå lite extra tid för att grannarna skulle höras.

Här i Kalmar kostar en nybyggnadskart 4650:- :( Det är ju inga roliga pengar, men som någon sa tidigare så är det ju ett måste.... :(

Idag fick jag räkningen på min nybyggnadskarta som jag fick i början av förra veckan.

Den kostade 6.500 kronor!!

Då fick jag 2 papperskopior, en genomskinlig "smörpappers"-kopia och digitalt i olika format, bla CAD.

Innan de gjorde kartan hade jag placerat ut 12 pinnar på olika ställen på tomten, dessa fick jag inritade på kartan med höjdangivelser.

Hade jag inte beställt digitala kartor eller bett dem mäta upp och rita in mina extra markeringar så hade det i alla fall kostat 6.500 kronor. Kommunen "bjuder" på den extra servicen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.