Hej!
Jag såg att det finns 8mm golvvärmeslang nu och har lite frågor på det.
Jag planerar att spackla in det på badrummsbjälklaget av betong. Behövs armeringsnät alternativt spårade plattor eller skulle det räcka att klamra fast rören rätt i betongen och använda fiberförstärkt spackel?
Vilken är lägtsa spackelhöjd över rören om man lägger de med cc 100 mm (uponor rekomenderar 15 mm inkl. klinker för deras 12 mm rör med cc 125mm)?
Finns det någon anledning att inte lägga det tätare (cc 75 mm) för att få ner bygghöjden förutom att antalet meter går upp?
Jag planerar även att köpa wirso push för den får plats i badrumsskåpet.
Jag prioriterar låg bygghöjd framför antal meter slang men vill ha vattenburet pga bergvärmen och dålig isolering.
Mvh
Jörgen