3 118 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
72 % relativ fuktighet i krypgrunden
Har en krypgrund som är undertrycks ventilerad där det sitter en fläkt som suger ut luften. Spelar inte så stor roll om det är -15 grader ute eller +15 ute så ligger temperaturen i krypgrunden runt +18 grader. I bostadsdelen ovan krypgrunden är det just nu 20 grader varmt med en luftfuktighet på 25%.
I krypgrunden har jag byggplast på marken som går upp på väggarna och har tätat alla ventiler. Finns inget organiskt material i krypgrunden.
Det jag funderar på är om man skulle kunna isolera grunden med frigolit och på så sätt få ner luftfuktigheten?
Vad tror ni?
I krypgrunden har jag byggplast på marken som går upp på väggarna och har tätat alla ventiler. Finns inget organiskt material i krypgrunden.
Det jag funderar på är om man skulle kunna isolera grunden med frigolit och på så sätt få ner luftfuktigheten?
Vad tror ni?
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Har just nu oljeradiatorer i utrymmet ovan krypgrund men tanken är att jag via krypgrunden ska montera vattenburna element så rören kommer gå i krypgrunden
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden