Hej,
min syster har köpt sitt första hur, 70tal, nu är vi lite intresserade vad elcentralens 4 lägen betyder.
0 och 1 är ju given men i det här läget har vi 2st 0or och 2st 1or.

Någon som kan hjälpa?
 
  • Elcentral från 70-talet med säkringar och en strömbrytare med flera lägen märkta med 0 och 1.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lådan som sitter över elcentralen, med en röd och en svart knapp, ser ut som ett motorskydd.

Vad händer när du trycker på den?
 
M manekin skrev:
Hej,
min syster har köpt sitt första hur, 70tal, nu är vi lite intresserade vad elcentralens 4 lägen betyder.
0 och 1 är ju given men i det här läget har vi 2st 0or och 2st 1or.

Någon som kan hjälpa?
0 är 0 och 1 är 1, i dubbel uppsättning.
 
Kanske är huvudbrytaren av samma typ som äldre vridströmbrytare där man kan vrida fritt hur mycket man vill och inte bara mellan två lägen. Och för tydlighets skull finns markering vi alla pilens lägen.
 
Fotografen Fotografen skrev:
0 är 0 och 1 är 1, i dubbel uppsättning.
Så samma lägen helt enkelt?0 mot 0 , 1 mot 1?
 
Bernieberg Bernieberg skrev:
Kanske är huvudbrytaren av samma typ som äldre vridströmbrytare där man kan vrida fritt hur mycket man vill och inte bara mellan två lägen. Och för tydlighets skull finns markering vi alla pilens lägen.
Kanske, gillar inte att pilen är mot ett håll. Någon som vet 100%?
 
M manekin skrev:
Så samma lägen helt enkelt?0 mot 0 , 1 mot 1?
Japp.
 
  • Gilla
manekin
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Japp.
Tusen tack!
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Sätt dit propphuvar på de ställen där det saknas säkringar. (Personsäkerhet)
 
  • Gilla
Willmanh och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.