1 922 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
70-talsgrå innedörrar?
Medlem
· Västra Götaland
· 372 inlägg
Efter att ha övergått till vita väggar i hela huset kommer nu frågan till kulören på dörrarna (11 st). Dörrarna är från 70-talet då det var vanligt med grå och blanka. Dörrarna är samtida med de vita plastdörrfoder som många gärna vill byta mot foder av trä. Dörrarna är väldigt tåliga.
Nu till smakfrågan: Kan det vara bra att behålla de grå dörrarna som en balans till allt det vita? Tacksam för synpunkter.
Nu till smakfrågan: Kan det vara bra att behålla de grå dörrarna som en balans till allt det vita? Tacksam för synpunkter.
Medlem
· Västra Götaland
· 372 inlägg
Ja, vita dörrar tillför nog för mycket vitt. Men just den 70-talsgrå looken?
Medlem
· Västra Götaland
· 372 inlägg
Svårt att beskriva hur grå dessa dörrar är. Jag gör dock ett försök: Mitt emellan ljust och mellangrå. De flesta som har åldern inne har själva sett och minns dessa dörrar.
Medlem
· Västra Götaland
· 372 inlägg
Ja, just så ser plasthandtagen till dörrarna ut. Då har du sett dessa dörrar och kan ha en god uppfattning om dem.
Handtag är ju lätta att byta ut om man vill.
Handtag är ju lätta att byta ut om man vill.
Ja, jag bara undrar var jag sett dem egentligen... förmodligen överallt i hela barndomen, om det nu inte var furudörrar med speglar och mässingshandtag istället. Hursomhelst är nog färgen cirka #C0C0C0, men ska man ge smakråd är nog lite bilder det bästa underlaget.
Medlem
· Västra Götaland
· 372 inlägg
Det är den hexadecimala koden för RGB-värdet (hex triplet). Du kan själv mata in detta värde i följande "färggenerator" för att se: http://www.2createawebsite.com/build/hex-colors.htmlFixartanten skrev:
Det vimlar av liknande generatorer på nätet, detta var dock den första jag hittade...
Redigerat:
Du bör överväga att byta plastdörrfodrena om de är i original eftersom de både är brandfarliga och avger en giftig gas vid brand.Fixartanten skrev:Efter att ha övergått till vita väggar i hela huset kommer nu frågan till kulören på dörrarna (11 st). Dörrarna är från 70-talet då det var vanligt med grå och blanka. Dörrarna är samtida med de vita plastdörrfoder som många gärna vill byta mot foder av trä. Dörrarna är väldigt tåliga.
Medlem
· Västra Götaland
· 372 inlägg
Klicka här för att svara