Dom där övergångarna har jag också funderat en del över (typ excentriska istället för att det mindre röret blir centrerat i det större). Som jag förstår dig kopplar du avloppet liksom åt fel håll på detta sätt när du går från 75 mm till 50 mm (muffen blir i fel ända med tanke på den riktning som avloppsvattnet kommer att gå). Jag vet inte om det är ett problem eller om det är fel men jag tycker det känns tveksam att ha en sådan koppling nästan liggandes och där det kommer att stå vatten hela tiden. Övergångskopplingarna (75-50 och 110 - 50) är ju till för att man ska gå från mindre till större dimension, dvs. att avloppsvattnet skall rinna från 50 mm via övergången in i ett 75 mm rör och då kommer muffen rätt. Utger mig inte från att kunna eller ha svaret men jag är väldigt intresserad om nåt proffs sitter inne med svar. Det alternativ som jag ser finns, som är rätt och bra, är väl annars att byta 75 mm brunnen till en 50 mm brunn och gå med 50 mm från brunnen till ett ställe där du kan dimensionera upp på ett bra och naturligt sätt.