356 läst ·
12 svar
356 läst
12 svar
65 cm häll. Vad rekommenderas?
Min ena spisplatta på induktionshällen fungerar inte och jag tittar på ny häll. Tyvärr verkar standard vara 60 cm, men min är 65 cm.
Urvalet är alltså ganska litet... Har ni någon specifik att rekommendera? Just nu har jag Whirlpool, men det verkar inte som det anses särskilt bra. Vill inte betala över 10 000 heller.
Urvalet är alltså ganska litet... Har ni någon specifik att rekommendera? Just nu har jag Whirlpool, men det verkar inte som det anses särskilt bra. Vill inte betala över 10 000 heller.
Är det bara en del som inte funkar så är det möjligt att laga den modulen för en som är kunnig i elektronik reservdelar kostar från några tior till ett par hundralappar.
Kolla i denna länk #4
https://www.byggahus.se/forum/threads/felkod-elekrolux-induktionshall.554131/#post-6289824
Kolla i denna länk #4
https://www.byggahus.se/forum/threads/felkod-elekrolux-induktionshall.554131/#post-6289824
det viktiga är att den går ner i håletMoana skrev:
Min ena spisplatta på induktionshällen fungerar inte och jag tittar på ny häll. Tyvärr verkar standard vara 60 cm, men min är 65 cm.
köp på ikea
en platta borta? det är ovanligt!
reagerar den öht?
Moderator
· Stockholm
· 57 710 inlägg
När det gäller storleken. Jag googlade på 65 cm häll och fick en enda träff, som var just Whirlpool. Men den har nischmått (alltså bredden på hålet i bänken) 56 cm, samma som de flesta 60 cm hällar. Kontrollera vilket nischmått du har. Om du kan köra med 60 cm häll så ökar urvalet dramatiskt.
när det gäller storleken fick jag fram något helt annat dock inte 65cm...H hempularen skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 286 inlägg
Om den inte går att laga, hur är den monterad?Moana skrev:
Ligger den ovanpå en vanlig bänkskiva bör en 70cm häll passa, eller om man i värsta fall får ta upp hålet i bänken något
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 286 inlägg
Klicka här för att svara