3 880 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
60cc glespanel + gips = menat att gå fel?
`Körde 30cc i de stora rummen, men blir ju ruinerad att dra om alla kabel-rör osv.
Är sugen på att sätta glespanelen likt så som det var när det byggdes, dvs i linje med takstolarna, och takstolarna är 60cc..
Tror ni gipsen rasar ner ifall jag nöjer mig med denna glesare lösning?
Sovrummen är inte såvärst stora..
Sen sa målaren att man skulle sätta typ kortlingar där man visste att gipsens kortsid-skarvar skulle hamna så man kunde skruva fast dem även längst dessa kanter.. ?..
Är sugen på att sätta glespanelen likt så som det var när det byggdes, dvs i linje med takstolarna, och takstolarna är 60cc..
Tror ni gipsen rasar ner ifall jag nöjer mig med denna glesare lösning?
Sovrummen är inte såvärst stora..
Sen sa målaren att man skulle sätta typ kortlingar där man visste att gipsens kortsid-skarvar skulle hamna så man kunde skruva fast dem även längst dessa kanter.. ?..
Medlem
· Västerbottens län
· 18 054 inlägg
Klart du måste sätta 300 cc och det ska/bör vara reglar runt skivan, även i kortänden annars kommer det att spricka sönder.
Protte
Protte
Gipsskiva, 13x1200x2400mm
Mjaha, jaja, får väl klura lite på om man nu kan regla 300cc ändå utan att behöva byta alla plaströr mot flexslang.. så tråkigt att behöva dra om all el...
tanken är sen att spackla igen allt vad skruv och skarvar heter för få slätt tak..
varför ska något gå lätt när det kan krångla
Mjaha, jaja, får väl klura lite på om man nu kan regla 300cc ändå utan att behöva byta alla plaströr mot flexslang.. så tråkigt att behöva dra om all el...
tanken är sen att spackla igen allt vad skruv och skarvar heter för få slätt tak..
varför ska något gå lätt när det kan krångla
Klicka här för att svara