Vi har precis brutit upp golvet i ett av sovrummen i källarplan (suterräng). Verkar vara uppreglat med tjära/asfalt(?) längst ner, en svart papp, sedan isolering. Verkar torrt men vi känner en ”rökig doft” som vi tror kommer från nedersta lagret.
Nu är frågan vad gör vi?!
- bara ta bort allt och börja om?
- öka ventilationen i rummen så det inte luktar?
- något annat?
Huset är byggt 1964. Att man ser avlopp och vatten är för att det står ett handfat i sovrummen.
Tack på förhand 🙏
/Hanna