Undercentralen matas idag från huvudcentralen med 5G6, men är avsäkrad 16A idag. Jag kom precis på att om jag ska gå upp till 35A så räcker inte kabeldimensionen till undercentralen till.
Jag ska installera en easee laddare och tänkte dra så den kan avsäkras 32A
Jag har ett fasadmätarskåp i ytterväggen till garaget som snart kommer flyttas till ett markmätarskåp, där har jag 5G10 (som idag är matande kabel till huvudcentralen), så det skulle gå att lösa den vägen istället.
Men nu kändes det som ett mycket större projekt än jag tänke mig från början, så jag tror jag bara tar och drar 5g2,5 och säkrar av den 16A istället.