Hej,
Letar efter den mest ljusstarka LED-dioden (vanlig 5mm) som går att få tag på till rimlig peng Max 10:-/st
Var en kung på Elfa tidigare men just LED-dioder är ju en djungel. =) Kanske finns hos andra lev med?
Tänkte modda Biltemas markspots med lite högre styrka så volttal (dock max 3,6) spelar ingen större roll då jag kommer addera ett batteripack till lampan. Sitter idag ett 1,2v laddbart batteri i lampan... Befintlig LED vill jag inte testa med 3v men funkar upp till 1,5v och jag tror inte det sitter den bästa dioden i den så den borde gå få ljusstarkare med en annan diod. Dock är ju frågan om solcellen klarar ladda fler än ett batteri? Men man får ju inte reda på det förrens man testat! =) har aldrig labbet med solceller så jag har inte koll...
Varför frågar ni?
Gillar den enkla designen på Biltema-spoten, plus priset så klart...
Har hittat billiga ljusstarka på Ebay men de har 3 dioder per lampa och det ser inte snyggt ut.
Konstsmide har en med en diod men vet inte hur ljust de lyser, har ställt fråga till dem men inte fått svar ännu, sedan kostar de 200:- per styck och jag behöver säker 20st...