18 447 läst ·
50 svar
18k läst
50 svar
550 000 kr exkl inredning för renovering av badrum
Vid många badrumsrenoveringar skulle det faktiskt kunna löna sig att ta tjänstledigt, läsa på hur arbetet går till eller till och med praktisera som lärling för att sedan göra renoveringen själv.E el_palpo skrev:
En märklig situation.
Det är alldeles för dyrtK Klockanpå skrev:
Tycker det är härligt att det finns folk som har råd att betala.
Typ hålla igång komersen.
Jag bor ute på landet. Och lever numer som pensionär.
Men grejen är att kostnadsnivån överlag här ute är betydligt lägre, annars får inte hantverkarna nåt jobb. Thats it.
Är inte alls främmande, typ allergisk mot eget jobb, så jag kan göra mycket själv, eller byta tid med någon annan.
Så funkar det ute på byggda.
Typ hålla igång komersen.
Jag bor ute på landet. Och lever numer som pensionär.
Men grejen är att kostnadsnivån överlag här ute är betydligt lägre, annars får inte hantverkarna nåt jobb. Thats it.
Är inte alls främmande, typ allergisk mot eget jobb, så jag kan göra mycket själv, eller byta tid med någon annan.
Så funkar det ute på byggda.
Frågan är ändå vad som menas med inredning och inte…
Jag förutsätter att toalett, spegel, skåp, handfat, blandare, bottenventil till handfat, handdukstork, toalett, dusch är inredning. Och att detta då inte ingår.
Däremot är det mer oklart vad som gäller WC-fixtur, spolknapp, evt golvvärme, golvbrunn, takbelysning etc?
Och kommer det krävas avancerad omdragning av rör/vatten/el? Bilning av golv? Ny eldragning med ombyggnad av elcentral?
Allt sådant spelar jättestor roll i sammanhanget…
Jag förutsätter att toalett, spegel, skåp, handfat, blandare, bottenventil till handfat, handdukstork, toalett, dusch är inredning. Och att detta då inte ingår.
Däremot är det mer oklart vad som gäller WC-fixtur, spolknapp, evt golvvärme, golvbrunn, takbelysning etc?
Och kommer det krävas avancerad omdragning av rör/vatten/el? Bilning av golv? Ny eldragning med ombyggnad av elcentral?
Med eller utan inredning är för dyrtSatsuki skrev:
Frågan är ändå vad som menas med inredning och inte…
Det kan man tycka men olika delar av landet har olika prisnivåer och det beror också till stor del på vad som ska göras, vad som ingår etc.E Emsy skrev:
Ska allt dras om, betong bilas upp, etc och det är i Sth behöver det inte vara överdrivet.
Är det en enkel föenyelse av badrum utan omdragningar och i Ormträsk är det jättedyrt…
Allt är relativt…
MINST tre offerter vid större projekt. Gäller alla alltid.K Klockanpå skrev:
I MINA ögon är det helt vrickat att lägga sådan summa på ett badrum som man kan bygga ett helt 70kvm hus på. Men menK Klockanpå skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 85 inlägg
Uppenbart inte rimligt
Hur mycket av arbetstiden är beräknad för att riva ut allt det gamla?K Klockanpå skrev:
Nej låter mycket, alltid bra att ta in flera offerter och se över referenser.K Klockanpå skrev:
Du kan läsa artikeln: Bauhaus rekommenderas återbetala 248 000 kronor – efter två misslyckade badrumsrenoveringar