6 702 läst ·
80 svar
7k läst
80 svar
55-åring stal el från fastighet – kopplade in egna kablar
Menar du att det har kommit direktiv till polisen från politiskt håll om att blunda för vissa brott?F FenixLord skrev:
Var finns det mer att läsa om det i så fall?
Ett ganska enkelt sätt att tappa av el från luftledningar lär vara att lägga en slinga på marken och ansluta slingans ändar till strömförbrukaren. Jag vet inte hur enkelt det är eftersom jag aldrig har provat.H Hybro skrev:
Visst blir det induktion i en slinga men misstänker att effekten bara skulle räcka till att driva ett armbandsur eller liknande.P pmd skrev:
Det fanns massor av oorganiserad brottslighet.B Bitterhetsakademin skrev:
Hur tänkte du att den skulle kunna bli organiserad?
Jag har sett en helt seriös plan från Indien på att utnyttja grannsamverkan mot elstöld. Om det försvinner el så stängs elen av till området. Tanken är att grannarna då tar hand om eltjuvarna av rent egenintresse.B Bitterhetsakademin skrev:Annars kommer jag att tänka på ett radioinslag om kreativa lösningar på elförsörjningen i Kurdistan. Ett virrvarr av trådar och en fjärdedel av inmatad effekt gick genom mätarna, det var förenat med livsfara att försöka läsa av dem då folket slöt upp mot personalen vid elbolaget. I de länderna är de flesta fatalister, ske Guds vilja.
Om vi med "klaner" menar stora släkter/familjer så måste jag nog erkänna att jag tillhör en hyffsat stor?B Bitterhetsakademin skrev:
På jularna så kan vi bli runt 40 pers och då talar vi ändå bara om de av oss som umgås ofta, drar vi ut det till kusiner och sånt så kommer vi nog upp i ett 80-tal.
Vet inte om vi är "punktmarkerade" av polisen på grund av storleken, men mig veterligen så är ingen i släkten mer "kriminell" än medelsvensson.
Jo just det, runt ⅓ är ju "söderifrån". Ni vet smålänningar och sånt där.