3 187 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
50cm mellan över och underskåp??
Det beror på vilka skåp som används. Har du även högskåp måste ju överskåpen sitta i jämn överkant med högskåpet och då är inte avståndet mkt att göra åt. Men har du bara "lösa" överskåp är det en smaksak tycker jag. Tycker själv att 50cm är för högt då jag är liten men högskåpet ställde till det.
En annan variant jag har för mig sett här på forumet är att ta låga överskåp med liggande luckor och då blir 50cm alldeles för hoptryckt.
En annan variant jag har för mig sett här på forumet är att ta låga överskåp med liggande luckor och då blir 50cm alldeles för hoptryckt.
50 cm är väl nån slags standard? Noblessakök har 51 cm och menar i samma andetag att 45 cm är standard.
Jag kommer att köpa 70-skåp till väggen och kommer få ca 70 cm mellan bänk och överskåp. Risken finns att man stirrar in i skåpen när man står och ska jobba vid bänken om man har för lågt.
Jag kommer att köpa 70-skåp till väggen och kommer få ca 70 cm mellan bänk och överskåp. Risken finns att man stirrar in i skåpen när man står och ska jobba vid bänken om man har för lågt.
Min sambo som bara är strax över 150 cm skulle inte alls vara glad över att ha mer än 50 cm, då skulle hon få stirra in i spotlightsen hela tiden. Jag som är 180 cm tycker som sambon att 50 cm är ett bra val, men då har vi bara en täcksida under skåpen. Hade man haft en list så kanske man kunde höja skåpen lite för att få luft mellan över och underskåp.
/ Fredrik
/ Fredrik
Klicka här för att svara