Fairlane Fairlane skrev:
5-ledare var det väl?
Jag ser en brun, 2 svarta, 2 blåa och 2 gröngula = 7 ledare. Den kabeln lär du får svårt att köpa.
5 ledare upptill från inkommande. Undertill är utgående som värmepumpen och uttaget ska dela på.
 
Du kopplar naturligtvis inte in något alls. Det är auktoriserade elinstallatören med egenkontrollprogram som ska göra detta.
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
G G.L. skrev:
Du kopplar naturligtvis inte in något alls. Det är auktoriserade elinstallatören med egenkontrollprogram som ska göra detta.
Har du över huvudtaget läst tråden annat än frågeställningen?
 
J Jrl17 skrev:
Skulle det bli så här då i såna fall?
Varför går det två svarta och en brun nedåt? Är det en- eller trefasapparater som ska kopplas in?
 
Fairlane
Ah, matningen uppifrån, då är jag med.
 
Fairlane
G G.L. skrev:
Du kopplar naturligtvis inte in något alls. Det är auktoriserade elinstallatören med egenkontrollprogram som ska göra detta.
Ska man vara mästrande så kan man väl lika gärna säga att han inte får dra kabeln heller, även om nu elektrikern säger att det är ok, såvida inte TS är med i egenkontrollprogrammet eller det är ett väldigt fritt egenkontrollprogram där man skrivit att det är ok att kunderna gör det!?
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
useless useless skrev:
Varför går det två svarta och en brun nedåt? Är det en- eller trefasapparater som ska kopplas in?
En fas och bra synpunkt. Det ska givetvis bara vara en svart. En brun, en blå och jord till värmepumpen. En svart, en blå och en till jord till uttaget..?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.