Jag har tänkt bygga ett trädäck över min gamla stenlagda uteplats. Dansk sjösten som legat där sen 70-talet.
Tanken är en ram med skruvreglar och väga upp det med stöttor/stolpar så att det kommer i våg.
Jag hittade ett bra exempel på en som gjort något liknande, se bifogad bild.
Men pga ont om utrymme mellan dörr och plattor så får jag inte plats med 45x145, så min tanke är att gå ner till 45x120 och sätta stöttorna tätare. Är det en dålig ide?
Trallen ska vara 28x120 och skruvreglarna lägger jag cc600.
Tanken är en ram med skruvreglar och väga upp det med stöttor/stolpar så att det kommer i våg.
Jag hittade ett bra exempel på en som gjort något liknande, se bifogad bild.
Men pga ont om utrymme mellan dörr och plattor så får jag inte plats med 45x145, så min tanke är att gå ner till 45x120 och sätta stöttorna tätare. Är det en dålig ide?
Trallen ska vara 28x120 och skruvreglarna lägger jag cc600.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Finns ju något som kallas terassfot som är smidig att använda i ditt fall ..
(jag ska göra precis samma sak, men har 340 mm som jag vill ha upp trädäcket ..)
(jag ska göra precis samma sak, men har 340 mm som jag vill ha upp trädäcket ..)
Produkter som diskuteras: "terassfot"
Terrassfot justerbar Deck Support FAST
Terrassfot för en stabil grund
99 kr inkl moms
Läs mer
Läste om det. Men 49.- per fot, det blir ändå några stycken. Spillbitar kommer jag ändå få över. 
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
