Jag har tänkt bygga ett trädäck över min gamla stenlagda uteplats. Dansk sjösten som legat där sen 70-talet.
Tanken är en ram med skruvreglar och väga upp det med stöttor/stolpar så att det kommer i våg.
Jag hittade ett bra exempel på en som gjort något liknande, se bifogad bild.

Men pga ont om utrymme mellan dörr och plattor så får jag inte plats med 45x145, så min tanke är att gå ner till 45x120 och sätta stöttorna tätare. Är det en dålig ide?
Trallen ska vara 28x120 och skruvreglarna lägger jag cc600.
 
  • Ramkonstruktion av träreglar på stenplattor som förberedelse för byggande av trädäck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns ju något som kallas terassfot som är smidig att använda i ditt fall ..

(jag ska göra precis samma sak, men har 340 mm som jag vill ha upp trädäcket ..)
 
Läste om det. Men 49.- per fot, det blir ändå några stycken. Spillbitar kommer jag ändå få över. :)
 
Ja gjorde sådär på utbyggnaden av altan förra året, 45x120 på 60 cc, med stöttor av 28x120 på plattor, lade syllpapp under.

Blev mer stum än första altan med 45x170 kryss bjälklag.
 
J jonas.larsson skrev:
Läste om det. Men 49.- per fot, det blir ändå några stycken. Spillbitar kommer jag ändå få över. :)
Ja, det beror ju på hur stort du ska bygga.... (y)

De går att få för 32 kr på bauhaus tror jag.. Det är nog det lägsta jag sett ...
 
Vår altan är byggd i 45x95 vilandes på plattorna. Hur stumt och fint som helst. Cc60 på reglarna och cc100 (längsgående) mellan plattorna.

Svärfar har exakt samma setup och inga konstigheter där heller :)
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.