8 942 läst ·
5 svar
9k läst
5 svar
45 graders balkskor
Nu har jag varit på Woody, Beijjer, K-rauta, Bauhaus, Hornbach och Flinks järn.
Vi har kollat i leverantörskataloger, jag har letat febrilt på nätet.
Var kan man köpa balkskor som är vridna 45 grader???
Har en bok som here nåt som "Altaner & trädäck" med lite olika byggbeskrivningar.
Vid alla 45 graders anslutningar står att man skall använda 45 graders balkskor. Nu är väl boken inte purfärsk, men det har bevisligen funnits. Varför inte längre??
Någon som vet var man kan beställa sådana? (höger samt vänster):S
Vi har kollat i leverantörskataloger, jag har letat febrilt på nätet.
Var kan man köpa balkskor som är vridna 45 grader???
Har en bok som here nåt som "Altaner & trädäck" med lite olika byggbeskrivningar.
Vid alla 45 graders anslutningar står att man skall använda 45 graders balkskor. Nu är väl boken inte purfärsk, men det har bevisligen funnits. Varför inte längre??
Någon som vet var man kan beställa sådana? (höger samt vänster):S
Det finns en "infälld" balksko vilken du monterar i en sågad slits på din balk, den blir således osynlig när den är monterad, mycket snyggt vid synlig limträstomme tex.
En sådan balksko tillverkas av Simpson Strong-Tie (före detta BMF). Den kan beställas hem utav bla. Beijer och XL butikerna.
En sådan balksko tillverkas av Simpson Strong-Tie (före detta BMF). Den kan beställas hem utav bla. Beijer och XL butikerna.
Produkter som diskuteras: "balksko"
Balkskor
Balkskor används för att skapa starka och säkra förbindelser mellan två träelement, oftast mellan balkar och stolpar inom konstruktion. De finns i en rad olika storlekar och former, beroende på den specifika tillämpningen. De är ofta
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden