1 770 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
433 MHz modul
Har idag packat upp min Zipabox med 433 MHz modul. Men jag begriper inte hur jag ansluter Nexa-moduler till den. Jag väljer en Nexa-enhet och trycker "Join" sedan "device in Discovery mode" . Sedan fastnar den i "Starting...". Nexa enheterna kan väl inte sända info till Zipaboxen, så vad väntar den på?
Jag skriver säkert det här i onödan men jag blev lite fundersam på din formulering. Visst har du väl två boxar? En Zipabox och en 433MHz-modul.lasse00 skrev:Har idag packat upp min Zipabox med 433 MHz modul. Men jag begriper inte hur jag ansluter Nexa-moduler till den. Jag väljer en Nexa-enhet och trycker "Join" sedan "device in Discovery mode" . Sedan fastnar den i "Starting...". Nexa enheterna kan väl inte sända info till Zipaboxen, så vad väntar den på?
Det är en LCMR-1000 och nu fungerar det efter uppdatering till ny firmware. Men sedan provade jag att lägga till en enhet som inte är med i listan och det funkade naturligtvis inte. Problemet är nu att jag inte får bort den från Zipatos kontrollpanel. Hur gör man?
Hej!
Jag kör Zipabox, ska du lägga till en Nexa-enhet så kan det hända att du måste reseta den, håll inne inlärningsknappen i typ 5 sekunder, tills den blinkar snabbt. Om du ska plocka bort en enhet så går du in på aktiva enheter och högerklickar på enheten och väljer ta bort.
Med vänlig hälsning,
Fredrik
Jag kör Zipabox, ska du lägga till en Nexa-enhet så kan det hända att du måste reseta den, håll inne inlärningsknappen i typ 5 sekunder, tills den blinkar snabbt. Om du ska plocka bort en enhet så går du in på aktiva enheter och högerklickar på enheten och väljer ta bort.
Med vänlig hälsning,
Fredrik
Klicka här för att svara