B
Hade en guldig nivålist som vi ville byta ut till en som matchade golven bättre.Köpte då denna vilken vi tyckte var riktigt snygg! Dock upptäckte jag nu efter att jag kapade till den och skulle skruva fast den att dom medfölljande 30mm bronsfärgade skruvarna är för korta! Den gamla mässingslisten satt med 40mm skruvar!

Har sökt runt en del nu men 40mm bronsfärgade torx 10 skruvar verkar svårt att hitta. Duri har men jag kan ju inte handla där utan det är nog åf/hantverkare? https://www.duri.se/produkt/stalskruv-brons-5/ Givetvis kan jag sätta 40mm mässingsskruvar eller kanske zink men det matchar ju inte alls.

Nån som vet var man kan hitta det?

Gamla och nya:
Två skruvar på ett trägolv, en guldig och en mörkare bronstonad, visas jämte varandra för att illustrera skillnaden i färg och design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

J
B blork skrev:
Hade en guldig nivålist som vi ville byta ut till en som matchade golven bättre.Köpte då denna vilken vi tyckte var riktigt snygg! Dock upptäckte jag nu efter att jag kapade till den och skulle skruva fast den att dom medfölljande 30mm bronsfärgade skruvarna är för korta! Den gamla mässingslisten satt med 40mm skruvar!

Har sökt runt en del nu men 40mm bronsfärgade torx 10 skruvar verkar svårt att hitta. Duri har men jag kan ju inte handla där utan det är nog åf/hantverkare? [länk] Givetvis kan jag sätta 40mm mässingsskruvar eller kanske zink men det matchar ju inte alls.

Nån som vet var man kan hitta det?
Du får vända dig till en byggvaruhandel som har Duris sortiment så kan dom beställa hem denna skruv åt dig..

B
J
B blork skrev:
Antar att det kommer kosta mer än hela listen?

Hittade dom här på Amazon så får nog bli svarta istället, synd. [länk]
Det tror jag inte det är mängder av produkter som är beställningsvaror, men om du nöjer dig med annat så kör på det..

• Gilla
blork
  • Laddar…
Jag har köpt skruv i båtbutiker när jag vill ha lite snyggare mässingsskruv. Brukar gå att få över disk. Finns ofta med spårskalle som jag tycker är snyggt i trösklar.

Nackdelen är ju priset så klart. Allt till båtar är dyrt.

• Gilla
blork
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.