2 252 läst ·
21 svar
2k läst
21 svar
4% vid 5 års bundet lån
...men för din del spelar det väl ingen roll hur snabbt (eller inte) det går, du förordar ju rörligt i (nästan) alla lägen? Det borde ju innebära att en serie av mindre räntehöjningar inte kommer få dig att binda räntan...och den dan de små ökningarna blivit en stor är det redan för sent att binda.Strixx skrev:
Och det här med "de flesta med insikt..." bygger alltså på att du är en av dem och därmed kan förekomma marknaden i dennas prognoser och agerande, eller? Är du dessutom så insatt att du konsekvent agerar snabbare än marknaden både på aktie- och räntesidan, ja då blir jag grymt imponerad! Vet av egen erfarenhet att trots nyhetsticker och six-trader framför näbben kan det vara svårt att hänga med ibland...
Men i stort håller jag med dig, jag tror också att rörliga räntor ar att föredra, så länge man har ekonomiska marginaler.
Vad gäller framtiden nöjer jag mig dock med att TRO, inte veta
Alter ego
Samtidigt som det är viktigt att ha koll på den fasta räntan, det är ju tråkigt om den skjutit iväg när man känner att det börjar brännas och man vill binda sina lån 
Vid räntechocken hade vi ett lån kvar med rörlig ränta och när den blev 25% ringde vi till banken och frågade om vi inte kunde få lösa det lånet utan att betala straffränta.
-Kan ni komma meddetsamma? frågade banken.
Vi löste lånet dagen efter.
Värre för dem som inte hade den möjligheten.
/EB
-Kan ni komma meddetsamma? frågade banken.
Vi löste lånet dagen efter.
Värre för dem som inte hade den möjligheten.
/EB
Tja det var väl alltid nån som band när den var som dyrast, precis som det finns folk som köper aktier när dom är som dyrast........David skrev:
fast det var kanske enda alternativet i just det läget :-/
Klicka här för att svara