Vi vill bygga ett hus på en gammal tomt, det kommer att rivas ett hus där. Allt har de bråkat om på Kommunen, nu är det så att huset kommer 4,2 från tomtgränserna, grannarna säger att det är ok, men Bygglovschefen säger nej. På gatan finns flera hus närmare än 4,5m. från grannarna, på det säger han " det slinker igenom ett och annat".
Har ni några tips! Panik! Snabba svar önskas.
Att gå till byggnadsnämden är uteslutet då de tidigast kan ta upp det i slutet av Juni. Att korta av huset (mer) går inte heller.

/J
 
När vi sökte lov, verkade även 4 meter ok om inte grannarna hade ngt emot det. Vi hade dock problem med en granne och då gav kommunen oss rådet att lägga huset 4,5 m ifrån för då skulle grannen inte kunna bråka. Men det lät oxå som om vi hade kunnat få prövning på det-mot grannen, om vi verkligen villa ha fasaden på 4 m.

Antar iofs att det kan vara olika hos olika byggnämnder.
För oss tog det ca 10 mån att få bygglovet efter det att vi fått förhandsbeskedet................ >:( Men det är en annan historia!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.