Vi vill bygga ett hus på en gammal tomt, det kommer att rivas ett hus där. Allt har de bråkat om på Kommunen, nu är det så att huset kommer 4,2 från tomtgränserna, grannarna säger att det är ok, men Bygglovschefen säger nej. På gatan finns flera hus närmare än 4,5m. från grannarna, på det säger han " det slinker igenom ett och annat".
Har ni några tips! Panik! Snabba svar önskas.
Att gå till byggnadsnämden är uteslutet då de tidigast kan ta upp det i slutet av Juni. Att korta av huset (mer) går inte heller.
/J