Ok det kan bli så. Litet av charmen med forum eller hur!

• Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
H
H Harald Blåtumme skrev:
Intrressant tråddrift här från diskmaskiner till skrivare scanners. Hänger inte riktigt med på resonemangen får jag säga.
TS har ju konstaterat att ämnet är uttömt, så det är väl bara efterfesten kvar nu... 🍺👍😅

• Haha
EvertL och 2 till
  • Laddar…
P
Du har ju skrivit hälften av inläggen 😂
[/QUOTE]
Bevis på att jag läser inläggen så att jag kan ge svar

• Haha
  • Gilla
EvertL och 1 till
  • Laddar…
P
O O skrev:
Självklart. Jag har lästa all inlägg. 90% av all info finns i inlägg #1. Efter inlägg #16 hittade jag inget ytterligare relevant. Utom #164

TS ASKO diskmaskin fungerade inte. Inte utbytesmaskinerna heller. Det har servicetekniken bekräftat.
Lösningen är rimligen att byta ut den senaste "trasiga" mot en fungerande.
TS har inte haft någon servicetekniker ute vilket är det största felet, det är säljaren som byter maskin utan att felsöka.

H Håkan V skrev:
TS har ju konstaterat att ämnet är uttömt, så det är väl bara efterfesten kvar nu... 🍺👍😅
Om jag förstod saken rätt. Och det är jag ganska säker på att jag gjorde.
Så startade TS en seriös tråd om ett för TS knepigt problem och beskrev situationen utförligt.
Efter ett tag konstaterade TS att tråden tagits över av diverse forummedlemmar som skriver för tråden helt irrelevanta inlägg. Till slut insåg TS att istället för att få stöd av hjälpsamma medlemmar blev tråden så full med ovidkommande inlägg att TS inte skulle kunna få några vettiga svar på sina frågor. Och om det skulle komma svar skulle TS ändå inte hitta dem bland hundratals Off-Topic inlägg.

Så, nej ämnet är inte alls uttömt. Dessutom är det absolut inte är ett OK skäl att byta ämne om det varit så.
Min tro är att TS blev skapligt besviken på att se sin tråd kidnappad.
H Harald Blåtumme skrev:
Ok det kan bli så. Litet av charmen med forum eller hur!
Nej, det tror jag knappast TS ser någon charm med

• Gilla
Holypain
  • Laddar…
P
kisumisu kisumisu skrev:
Aha nu hänger jag med.

Jag installerade min diskmaskin med "flit" att just displayen skulle synas fast maskinen är på, men det blir såhär.

[bild][bild]
[video]
[video]

Men såklart kan det ju vara olika från diskmaskin till diskmaskin, men Husqvarna verkar bara ha inprogrammerat en random siffra att såhär lång tid tar det och det programmet.

En annan grej om vi nu pratar irritationsmoment är att varenda jä..a gång måste jag välja program annars körs det där långa ekonomiprogrammet på ca 4 timmar.

Ps. Om ni undrar vad som låter i bakgrunden så är det våran torktumlare som för övrigt klarar av att visa information. Fast den är ca 12år gammal. Lagom smart med andra ord.
[video]
Det är en EU bestämmelse att du måste välja bort EU programmet varje gång

P
O O skrev:
Om jag förstod saken rätt. Och det är jag ganska säker på att jag gjorde.
Så startade TS en seriös tråd om ett för TS knepigt problem och beskrev situationen utförligt.
Efter ett tag konstaterade TS att tråden tagits över av diverse forummedlemmar som skriver för tråden helt irrelevanta inlägg. Till slut insåg TS att istället för att få stöd av hjälpsamma medlemmar blev tråden så full med ovidkommande inlägg att TS inte skulle kunna få några vettiga svar på sina frågor. Och om det skulle komma svar skulle TS ändå inte hitta dem bland hundratals Off-Topic inlägg.

Så, nej ämnet är inte alls uttömt. Dessutom är det absolut inte är ett OK skäl att byta ämne om det varit så.
Min tro är att TS blev skapligt besviken på att se sin tråd kidnappad.

Nej, det tror jag knappast TS ser någon charm med
TS har för högt ställda förväntningar på en fråga som inte finns något svar på, lite religiöst likt finns Gud? Eller vilken gud skall jag dyrka?

• Haha
MultiMan
  • Laddar…
Jag har redan svarat på TS fråga. Det var inte speciellt svårt om man struntade i allt Off-Topic i denna tråd. Jag repeterar svaret:
TS skall alltså be att få den senast levererade felaktiga diskmaskinen utbytt mot en felfri.

Ang din sista fråga om vilken gud du skall dyrka är den oxo lätt att besvara. För min del kan du lugnt göra och tro precis vad du vill. Jag har ingen lösning, synpunkt eller förslag.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
Vilket märke är din diskmaskin?
Förlåt om du svarat men jag inte läst.
Siemens.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
kisumisu
electroluxaren skrev:
Det är en EU bestämmelse att du måste välja bort EU programmet varje gång
Okej EU bestämmelser som Finland ansökt dispens
👌

Det här var nu kanske lite ironi.
Vet inte hur det är med maskiner.

Men finns även lite sanning i det här också. Sverige har ju dispens för Snus.
Sverige har dispens för "hygienpass".

Finland har dispens för 11 timmars arbetstidsregeln.

Finns säkert hundratals andra, så det är lite kul det här med att EU bestämmer.

En annan lite offtopic fyllnad här är Norrmännens "EU mappe". Alltså Norge har haft en egen standard på hålen till pärmar. Jag sade dem "ja men ni är ju inte med i EU". "Nej det är vi inte, men vissa saker vill vi ändå ha på EU standard" gissa om de blev förvånade när jag berättade vilken standard Sverige som tillhörande EU land kör. Lite som det här med Eurovalutan är väl bara Sverige o Danmark som kör egen valuta resten av EU är €. Danmark har ändå gjort det lite klokare med att ha fast kurs.

Men sen när det kommer nån "miljöhumbug" då måste vi bara följa EU regler och normer och nej då går inte dispens.

• Gilla
Håkan V
  • Laddar…
P
O O skrev:
Jag har redan svarat på TS fråga. Det var inte speciellt svårt om man struntade i allt Off-Topic i denna tråd. Jag repeterar svaret:
TS skall alltså be att få den senast levererade felaktiga diskmaskinen utbytt mot en felfri.

Ang din sista fråga om vilken gud du skall dyrka är den oxo lätt att besvara. För min del kan du lugnt göra och tro precis vad du vill. Jag har ingen lösning, synpunkt eller förslag.
Problemet är att felet inte är i diskmaskinen och säljaren defacto inte försökt att reparera

electroluxaren skrev:
Problemet är att felet inte är i diskmaskinen
Är du helt säker på det? Tror du därmed att det @Fredrik G2 skriver inte stämmer?

F Fredrik G2 skrev:
Jag har antagligen provkört dina 2 ”trasiga” maskiner hela dagen. Felkod ”vattenintag ” inträffar då o då så fel på maskinerna är det.
Jag tycker snarare det verkar som ett mycket trovärdigt inlägg och finner det högst osannolikt att någon skulle "rigga" två diskmaskiner för en film enbart i något slags trollningssyfte.

Med andra ord tror jag fullt och fast på Fredriks bedömning att maskinerna har något intermittent fel.

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
C Clossa skrev:
Tyvärr har Miele inte den superba service dom hade förr så det är inte ett köpargument. Däremot är deras maskiner oftast driftsäkra och har lång livslängd med få reparationer. Tvättmaskinerna är deras absoluta topppryl.
Det sitter ett filter i vattenanslutningen på inloppsslangen. Kolla så det inte sitter partiklar (bös) där.
Trodde att Miele var ett kvalitetsmärke och köpte e kyl som inte höll särskilt många år. Senare har jag hört någon säga att de är bra på tvätt o andra vattenmakiner men att de inte inte skulle vara bättre än andra på kyl o liknande.

P
Alfredo Alfredo skrev:
Är du helt säker på det? Tror du därmed att det @Fredrik G2 skriver inte stämmer?

Jag tycker snarare det verkar som ett mycket trovärdigt inlägg och finner det högst osannolikt att någon skulle "rigga" två diskmaskiner för en film enbart i något slags trollningssyfte.

Med andra ord tror jag fullt och fast på Fredriks bedömning att maskinerna har något intermittent fel.
Om detta stämmer skulle det betyda att det är seriefel på komponenter från PRC. Det är illavarslande!
Det betyder i förlängningen att man som konsument måste vara ännu mer noga i sitt val av produkter så att man säkerställer att det inte finns någon som helst inblandning av PRC i sina nya produkter.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
C Clossa skrev:
Tyvärr har Miele inte den superba service dom hade förr så det är inte ett köpargument. Däremot är deras maskiner oftast driftsäkra och har lång livslängd med få reparationer. Tvättmaskinerna är deras absoluta topppryl.
Det sitter ett filter i vattenanslutningen på inloppsslangen. Kolla så det inte sitter partiklar (bös) där.
Trodde att Miele var ett kvalitetsmärke och köpte e kyl som inte höll särskilt många år. Senare har jag hört någon säga att de är bra på tvätt o andra vattenmakiner men att de inte inte skulle vara bättre än andra på kyl o liknande.
H Håkan V skrev:
Det är väl ett sedan länge känt faktum att apparaterna håller sämre sedan dom började energideklareras? Mindre kompressorer i kyl och frys som drar mindre ström, men i gengäld får jobba arslet av sig t ex.
Eller har jag fattat fel? 🤔😉😎
Jag tror inte att energieffektivitet och livslängd är särskilt nära kopplade till varandra, det rör sig nog helt enkelt om en nära nog kriminell kvalitetsförsämring. Någon spekulerade i att kompressorerna gjorts mindre och därför fick jobba för hårt. Kanske ligger det något i detta, men frågan är om detta skulle öka energieffektiviteten i nämnvärd grad.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.