Jag behöver få in 380 i garaget till svetsen o kompressor. Idag är det bara 220 indraget . Huset med elcentral står en ca 30m från garaget , tycker det verkar lite långt att behöva dra därifrån. För precis bakom garaget står elstolpen med huvudsäkringar o elmätare. Kan man dra direkt därifrån istället ? Anntingen fast anslutning eller sätta en handske på stolpen så man drar en skarvsladd när man behöver ! Använder dessa grejer väldigt sällan. Vad säger elbolaget om en sån grej ?
 
I mitt tillbygge drog elektrikern fram en ny kabel till nya delen direkt från mätarskåpet. Separat elcentral i det nya alltså!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.