4 791 läst ·
12 svar
5k läst
12 svar
33,5 grader i poolen nu...
Man vill ju gärna svalka sig i poolen men nu är vi uppe på 33,5 grader enligt värmepumpen... Suck...
Vi brukar köra 28 grader på sommaren och 30 grader i maj och september men jag har inte varit med om (på över 10 år) att bara solen skulle värma så här mycket...
Vi har pooltak med klarglas.
Någon annan som har löjligt varmt vatten?
Vi brukar köra 28 grader på sommaren och 30 grader i maj och september men jag har inte varit med om (på över 10 år) att bara solen skulle värma så här mycket...
Dan va gytt. Hade till och med jag kunnat bada hos dig, som den badkruka jag blivit.anders07 skrev:
Man vill ju gärna svalka sig i poolen men nu är vi uppe på 33,5 grader enligt värmepumpen... Suck...
Kan erkänna att jag är mest av sjuk på att du har en redig pool
Blåste upp en pool igår och fyllde i ca 600 L vatten. Igår kväll. Kranvatten kallt.. idag klockan 15 så var vattnet minst 25 grader... Jag satt i och blev knappt kall... Var 43 grader i solen och 30 grader varmt inomhus idag.. typ 5 dagen med över 30 grader i skuggan. Galet. / Karlstad
Har ingen pool, bara en bäck och två sjöar inom 400 meter. Bäcken tar ytvatten från den ena sjön (27 grader), bäcken håller strax under 31 grader, igår, fredag 18.00.
Den andra sjön är svalare, 25 grader. Temperaturen i Sjöarna mättes på 1,4 meters djup, ytvattnet betydligt varmare, rimligtvis samma som bäcken....
Mvh P-A/Södra Dalarna
Den andra sjön är svalare, 25 grader. Temperaturen i Sjöarna mättes på 1,4 meters djup, ytvattnet betydligt varmare, rimligtvis samma som bäcken....
Mvh P-A/Södra Dalarna
Redigerat:
Det var fan vad ni hade varmt i era pooler då. Det måste vara glaskuvösen över som gör det. Jag har tak som inte släpper in nåt solljus och har 29 grader och då går värmepumpen ca 1h-1,5h varje morgon (8:30-10:00 ungefär).
Klicka här för att svara