Man vill ju gärna svalka sig i poolen men nu är vi uppe på 33,5 grader enligt värmepumpen... Suck...
Vi brukar köra 28 grader på sommaren och 30 grader i maj och september men jag har inte varit med om (på över 10 år) att bara solen skulle värma så här mycket...

Vi har pooltak med klarglas.

Någon annan som har löjligt varmt vatten?

anders07 anders07 skrev:
Man vill ju gärna svalka sig i poolen men nu är vi uppe på 33,5 grader enligt värmepumpen... Suck...
Vi brukar köra 28 grader på sommaren och 30 grader i maj och september men jag har inte varit med om (på över 10 år) att bara solen skulle värma så här mycket...

Vi har pooltak med klarglas.

Någon annan som har löjligt varmt vatten?
Dan va gytt. Hade till och med jag kunnat bada hos dig, som den badkruka jag blivit. :crysmile:;)
Kan erkänna att jag är mest av sjuk på att du har en redig pool

Blåste upp en pool igår och fyllde i ca 600 L vatten. Igår kväll. Kranvatten kallt.. idag klockan 15 så var vattnet minst 25 grader... Jag satt i och blev knappt kall... Var 43 grader i solen och 30 grader varmt inomhus idag.. typ 5 dagen med över 30 grader i skuggan. Galet. / Karlstad

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi har 30 grader i vår pool på 23 m3. Ingen extern värmare endast pooltäcke som ligger på nattetid.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
33-34 här utan värme påslagen förstås.......42kubik och tak.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Har ingen pool, bara en bäck och två sjöar inom 400 meter. Bäcken tar ytvatten från den ena sjön (27 grader), bäcken håller strax under 31 grader, igår, fredag 18.00.
Den andra sjön är svalare, 25 grader. Temperaturen i Sjöarna mättes på 1,4 meters djup, ytvattnet betydligt varmare, rimligtvis samma som bäcken....

Mvh P-A/Södra Dalarna

Redigerat:
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
F
Det var fan vad ni hade varmt i era pooler då. Det måste vara glaskuvösen över som gör det. Jag har tak som inte släpper in nåt solljus och har 29 grader och då går värmepumpen ca 1h-1,5h varje morgon (8:30-10:00 ungefär).

Lite bättre idag... 31,5 men då har jag haft taket öppet hela dagen...

Krilleman
Detta börjar lukta I-lands problem!

Köp kylmaskiner till era pooler för sjuttsingen!

:cool:

• Gilla
lordi och 1 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Detta börjar lukta I-lands problem!

Köp kylmaskiner till era pooler för sjuttsingen!

:cool:
Ha, ha, ja, det är det väl... Jag skrattade när vi hyrde boende i Dubai en gång och de "skröt" över att ha kyld pool, men nu börjar jag förstå nyttan av det. .

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Passerade 34 idag. Ingen badar just nu så taket är på hela tiden.

MathiasS MathiasS skrev:
Passerade 34 idag. Ingen badar just nu så taket är på hela tiden.
Se upp så det inte blir grönt plötsligt. Alger frodas i värme.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Inga problem, har system som automatiskt mäter och doserar kontinuerligt. Det går lite mer klor när det är såhär varmt men värst är solen när taket är borta, sol äter klor i stora mängder.....

• Gilla
Peter2400 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.