Hej,

Behöver lite tips då jag ska byta denna gamla strömbrytaren till en 1-polig. Anledningen är att den är gammal och bara manövrerar en lampa, oklart vart dom andra två går. (Ser ut som att mittenknappen inte är inkopplad). Den som fungerar och ska användas är vänsterknappen.

Kan jag utesluta den gula kabeln (Tändkabeln) som går till högerknappen?

• Öppen eldosa med en gammal trippelströmbrytare och synliga gul, brun och svart kabelkopplingar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I princip kan du isolera de icke använda ledarna med någon toppklämma/wago-plint. I bland finns det "X-plintar" på de nya brytarna där du kan ansluta ledare som inte används.

Strålande, så med andra ord kan jag utesluta den bruna (mitten) och den gula till höger...Vet inte hur det ser ut på baksidan men kontentan blir två kablar, fas och tändkabel?

I inxs74 skrev:
Strålande, så med andra ord kan jag utesluta den bruna (mitten) och den gula till höger...Vet inte hur det ser ut på baksidan men kontentan blir två kablar, fas och tändkabel?
Du bör (ska) säkerställa vilka ledare som du vill styra med den nya brytaren. Det går ej att härifrån avgör vad som är vad i dina grejor.
Överblivna ledare isolerad du enl. tidigare beskrivning.

Tack Tack !!

• Gilla
etompau
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.