Hej,
Behöver lite tips då jag ska byta denna gamla strömbrytaren till en 1-polig. Anledningen är att den är gammal och bara manövrerar en lampa, oklart vart dom andra två går. (Ser ut som att mittenknappen inte är inkopplad). Den som fungerar och ska användas är vänsterknappen.
Kan jag utesluta den gula kabeln (Tändkabeln) som går till högerknappen?
Behöver lite tips då jag ska byta denna gamla strömbrytaren till en 1-polig. Anledningen är att den är gammal och bara manövrerar en lampa, oklart vart dom andra två går. (Ser ut som att mittenknappen inte är inkopplad). Den som fungerar och ska användas är vänsterknappen.
Kan jag utesluta den gula kabeln (Tändkabeln) som går till högerknappen?
Du bör (ska) säkerställa vilka ledare som du vill styra med den nya brytaren. Det går ej att härifrån avgör vad som är vad i dina grejor.I inxs74 skrev:
Överblivna ledare isolerad du enl. tidigare beskrivning.
Klicka här för att svara

