Brun,svart och ljusgrå är kablarna som ska monteras till ny lampa, är det så att det inte finns någon jord och att jag ska 2 kablar i fasen och en i nollan.
Gamla kablar i huset så färgerna stämmer ju dåligt med dagens.
Har mätt och det finns ström fram men får det inte att fungera.
Har provat alla varianter men haft en kabel i varje hål på sockerbiten på lampan hela tiden, gamla kablar så det kanske inte finns någon jordkabel.
 
Du får nog komma med lite mer information och bilder om du ska få något vettigt svar.
Troligen är det två tändtrådar och en strömbrytare på väggen med två knappar (om man inte har bytt ut den).
 
  • Gilla
fredwes och 1 till
  • Laddar…
Hur och med vad har du mätt?
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.