Jag har ett glosjö oljefält 400 v radiator som gick sönder. Beställde då ny termostat från Gnosjö men som har 4 (svart, brun, blå. gul/grön) istället för 3 (brun, blå, gulgrön) elkablar. Den nya termostaten har dessutom två knappar (en för sol/måne och en för på och av istället för en knapp på den förra. Så nu undrar jag om jag ska lägga ihop brun och svart in i väggen eller om jag inte ska koppla in svart alls? Alice

• Gilla
golfo
  • Laddar…
Följde det inte med någon lapp vad som är vad så blir det att ringa Gnosjö och fråga, troligtvis är det en kabel av dom som är för att ge spänning till ett annat ( s.k slavkoppling ) eller en styr för att nattsänka med

Ja jag får ringa och kolla. Det kom ingen lapp tyvärr. Men tack för svar i alla fall!

A alice braun skrev:
Ja jag får ringa och kolla. Det kom ingen lapp tyvärr. Men tack för svar i alla fall!
Har samma problem och nu är det helg...
Vad fick du för svar från Gnosjö?

C chribban skrev:
Har samma problem och nu är det helg...
Vad fick du för svar från Gnosjö?
Har du hjälp av denna?

https://www.gkp.se/media/zxxf1mi1/bruksanvisning_v25.pdf

Om din är likadan som den jag länkade så skall de två faserna kopplas till brun och svart. Den blå används bara om du har en extern styrning av nattsänkning.

• Gilla
chribban
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Har du hjälp av denna?

[länk]

Om din är likadan som den jag länkade så skall de två faserna kopplas till brun och svart. Den blå används bara om du har en extern styrning av nattsänkning.
Tack!
Denna följde inte med reservdelen (termostaten).
JA det hjälpte!
Inkopplat nu och det funkar utmärkt - Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.