Hej, jag har en pizzaugn. Jag vill sätta raderna på rätt sätt. Hur är det?
Ugnsuttaget har tre huvudlinjer, och i väggen finns fyra, så vad är det rätta som jag vill ta?
Tack
Ugnsuttaget har tre huvudlinjer, och i väggen finns fyra, så vad är det rätta som jag vill ta?
Tack
Det går inte att säga något utan att veta mer, är ugnen 1-fas 230V eller 1-fas 400V eller trefas.
Behöver den nolla?
Var har du skyddsjordsledaren till ugnen? Koppla öht inte in något förrän det är utrett.
Edit, äh, stryk det där sista om skyddsjordning, det var bara jag som tittade slarvigt.
Behöver den nolla?
Var har du skyddsjordsledaren till ugnen? Koppla öht inte in något förrän det är utrett.
Edit, äh, stryk det där sista om skyddsjordning, det var bara jag som tittade slarvigt.
Jorden är väl inkopplad i mitten. Nedersta bilden.Mikael_L skrev:
Ser ut som att en ledare är bortklippt. Sticker ut något precis efter dragavlastningen ser det ut som.
Det tycks vara 2*230V även om det inte står så på typskylten.
Då ska sannolikt den blå kopplas mot nollan och de svarta mot var sin fas. Men kolla hur sladden är ansluten i ugnen först.
Då ska sannolikt den blå kopplas mot nollan och de svarta mot var sin fas. Men kolla hur sladden är ansluten i ugnen först.
Grå, brun och svart ska in på fas stiften. Blå på nolla och gulgrön på jord. Den bruna används visserligen inte, men det är inte fel att koppla in den. Det finns inget som går på 400V i den.
Klicka här för att svara