Hej, jag har en pizzaugn. Jag vill sätta raderna på rätt sätt. Hur är det?
Ugnsuttaget har tre huvudlinjer, och i väggen finns fyra, så vad är det rätta som jag vill ta?
Tack

• Bakre sidan av en strömbrytare med tre anslutna kablar och synliga skruvanslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Eluttag med tre anslutna kablar för en pizzaugn, mot en mörk bakgrund.
    Skapa konto
Mikael_L
Det går inte att säga något utan att veta mer, är ugnen 1-fas 230V eller 1-fas 400V eller trefas.
Behöver den nolla?

Var har du skyddsjordsledaren till ugnen? Koppla öht inte in något förrän det är utrett.
Edit, äh, stryk det där sista om skyddsjordning, det var bara jag som tittade slarvigt. :oops:

• Gilla
Wesamoo och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Lägg upp en bild på ugnens typskylt där det står vilken spänning, antal faser osv som ska användas.

• Gilla
Wesamoo
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det går inte att säga något utan att veta mer, är ugnen 1-fas 230V eller 1-fas 400V eller trefas.
Behöver den nolla?

Var har du skyddsjordsledaren till ugnen? Koppla öht inte in något förrän det är utrett.
Edit, äh, stryk det där sista om skyddsjordning, det var bara jag som tittade slarvigt. :oops:
Jorden är väl inkopplad i mitten. Nedersta bilden.
Ser ut som att en ledare är bortklippt. Sticker ut något precis efter dragavlastningen ser det ut som.

• Gilla
Wesamoo
  • Laddar…
Max. Ampere at 400vac. 13+13A

Max.ampere at 230vac. 25a

Live cable ... Grey,black
Erth cable .. yellow-Green

Bild

• Typskylt på en GGM Gastro storköksutrustning med teknisk information.
    Skapa konto
MultiMan MultiMan skrev:
Lägg upp en bild på ugnens typskylt där det står vilken spänning, antal faser osv som ska användas.

• Typskylt på en apparat med teknisk information om modell, serienummer, spänningar och kabelfärger.
    Skapa konto
Det tycks vara 2*230V även om det inte står så på typskylten.

Då ska sannolikt den blå kopplas mot nollan och de svarta mot var sin fas. Men kolla hur sladden är ansluten i ugnen först.

Den här bilden är inne i ugnen

• Elkopplingar inne i en ugn med skruvplintar och färgkodade kablar.
    Skapa konto
Grå, brun och svart ska in på fas stiften. Blå på nolla och gulgrön på jord. Den bruna används visserligen inte, men det är inte fel att koppla in den. Det finns inget som går på 400V i den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.