Tyvärr ingen förbättring... Får prova vidare.

electroluxaren skrev:
Det viktiga är att få bort allt löst klegg.
Att spola med varmvatten brukar därför räcka

P
Har du kollat alla förslagen i tråden?

Jo tror jag provat det mesta.

electroluxaren skrev:
Har du kollat alla förslagen i tråden?

M
Hej! Här är en till med liknande problem. Blir tokig snart. Det märkliga i mitt fall är att det bara händer ibland. Jag kan vissa gånger köra över 10 maskiner i rad utan problem, och så plötsligt händer det vid varannan tvätt, eller 2 ggr under ett o samma program. 😳
När den stannar (vilket kan hända i stort sett när som helst under programmets gång) blinkar start-knappen. Trycker jag då på den så kör programmet vidare där det slutade.
Vad sjutton är detta? Maskinen, en Whirlpool, köptes 2011, och har gjort så här till o från i nästan ett år.
Nog trodde jag den skulle hålla längre än såhär. 😔
Tacksam för hjälp.

Martina Lindqvist skrev:
Hej! Här är en till med liknande problem. Blir tokig snart. Det märkliga i mitt fall är att det bara händer ibland. Jag kan vissa gånger köra över 10 maskiner i rad utan problem, och så plötsligt händer det vid varannan tvätt, eller 2 ggr under ett o samma program. 😳
När den stannar (vilket kan hända i stort sett när som helst under programmets gång) blinkar start-knappen. Trycker jag då på den så kör programmet vidare där det slutade.
Vad sjutton är detta? Maskinen, en Whirlpool, köptes 2011, och har gjort så här till o från i nästan ett år.
Nog trodde jag den skulle hålla längre än såhär. 😔
Tacksam för hjälp.
Hej Martina

Jag har tyvärr inget bra svar på hur du lagar felet men jag tror att garantin på maskinen är 5 år. Så kolla med whirlpool så kanske de kan hjälpa dig kostnadsfritt.

Johan

M
jojje3333 skrev:
Hej Martina

Jag har tyvärr inget bra svar på hur du lagar felet men jag tror att garantin på maskinen är 5 år. Så kolla med whirlpool så kanske de kan hjälpa dig kostnadsfritt.

Johan
Hej! Tyvärr är det inte fem års garanti på maskinen. 😔
Kollade upp det när den började strula.
Så nu är jag i valet o kvalet - betala reparation eller köpa ny maskin.
Ingen utgift jag hade räknat med än på ett par år. En maskin ska väl hålla längre än så, tycker man. (Och det var inte billigaste varianten heller)
Hur har det gått med din maskin?

Martina Lindqvist skrev:
Hej! Tyvärr är det inte fem års garanti på maskinen. 😔
Kollade upp det när den började strula.
Så nu är jag i valet o kvalet - betala reparation eller köpa ny maskin.
Ingen utgift jag hade räknat med än på ett par år. En maskin ska väl hålla längre än så, tycker man. (Och det var inte billigaste varianten heller)
Hur har det gått med din maskin?
Tyvärr löste det sig inte för mig. Provade allt som stod i den här tråden men problemet kvarstod. Så nu står den på tippen :(

Johan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.