Såg i en tidning denna bild... Tänkte göra egna lampor på liknande sätt....
Någon som vet vart man kan få tag i svart tygkabel på typ rulle och sådan där gammaldax upphängning.
Jag har sett dom i verkligheten hos en kompis som fortfarande har dom i bruk men annars tog man nog bort dom innan jag föddes så jag vet inte vad krokarna heter...
Per
Någon som vet vart man kan få tag i svart tygkabel på typ rulle och sådan där gammaldax upphängning.
Jag har sett dom i verkligheten hos en kompis som fortfarande har dom i bruk men annars tog man nog bort dom innan jag föddes så jag vet inte vad krokarna heter...
Per
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Produkter som diskuteras: "byggnadsvård"
Byggnadsvård för lägenheter
Renovera din lägenhet tidstypiskt
478 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Knoppar går att hitta i gamla ladugårdar, om du känner nån med en sådan
jag har en vän som har både knoppar och kabel... får garanterat byta ut den mot ny...
Vågar man använda gammal tygkabel... allt hänger ju på minst två meters höjd och gruppen har jfb...
Vågar man använda gammal tygkabel... allt hänger ju på minst två meters höjd och gruppen har jfb...
det där såg riktigt fräckt ut faktiskt!lillePer skrev:
knoppar kan man ju alltid återanvända, som nån nämnde, gamla ladugårdar brukar vara fulla i såna.
men kabeln ska du inte återanvända, den är murken och farlig, det finns ju nytillverkad, så köp det istället.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Gjorde ett knoppmontage för inte så länge sedan. Inte lika avancerat som på bilden, men det blev riktigt läckert 
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Det var dock 1.5 mm2 kabel.
Klicka här för att svara