Såg i en tidning denna bild... Tänkte göra egna lampor på liknande sätt....

Någon som vet vart man kan få tag i svart tygkabel på typ rulle och sådan där gammaldax upphängning.
Jag har sett dom i verkligheten hos en kompis som fortfarande har dom i bruk men annars tog man nog bort dom innan jag föddes så jag vet inte vad krokarna heter...

Per

• tygkabel.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske skulle varit i lampforumet men någon som vet om det går att få tag på en sådan ljuskälla i EG regionen...

• lampa.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack Rikard Ågren och sagan1... Precis vad jag sökte...

Förbannat dyrt bara. 45kr/m för kabel och 45kr/st för isolationsknopparna...

Det var nog billigare förr...

Knoppar går att hitta i gamla ladugårdar, om du känner nån med en sådan

jag har en vän som har både knoppar och kabel... får garanterat byta ut den mot ny...

Vågar man använda gammal tygkabel... allt hänger ju på minst två meters höjd och gruppen har jfb...

Orginal "knopp-ledning" skulle jag aldrig köra nätspänning på! Skyddstrafo på 24V känns säkrare :cool:

Gammal knappledning kan ju inte heller vara i närheten av godkännd enligt dagens normer.

lillePer skrev:
Kanske skulle varit i lampforumet men någon som vet om det går att få tag på en sådan ljuskälla i EG regionen...
det där såg riktigt fräckt ut faktiskt!

knoppar kan man ju alltid återanvända, som nån nämnde, gamla ladugårdar brukar vara fulla i såna.
men kabeln ska du inte återanvända, den är murken och farlig, det finns ju nytillverkad, så köp det istället.

Gjorde ett knoppmontage för inte så länge sedan. Inte lika avancerat som på bilden, men det blev riktigt läckert :)

Det var dock 1.5 mm2 kabel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.