15 224 läst ·
379 svar
15k läst
379 svar
2G/3G stängs ner 2025
Du delar ju ändå allt med Google oavsett om du loggar in eller ej.... Livet blir bara enklare om du använder hjälpmedlen.I Incinerator skrev:Om du verkligen tror det då har du för att vara snäll otroligt dåligt koll på hur saker fungerar!
Menar du på fullt allvar att alla "hederliga" människor är så korkade så att de delar sitt liv med google och andra tech-jättar?
Av vilken anledning behöver man "logga in" på en android mobil??
Jag använder mina mobiler för att i huvudsak ringa och ta emot samtal och SMS/MMS och givetvis ta en del bilder.
Vad är det som är våldsamt överdrivet?I Incinerator skrev:
2G lanserades för 33 år sedan
3G lanserades för 19 år sedan
4g lanserades för 16 år sedan
5G lanserades för 5/6 år sedan
I det perspektivet verkar det inte vara så våldsamt överdrivet att den som har en fungerande 2g eller 3g telefon köper något nyare för att kunna fortsätta att prata.
Är du en n av de som har en 4g telefon som inte heller kan användas så är det ju lite olyckligt, sådana telefoner borde inte ha sålts öht, men det betyder ju inte att näten inte ska släckas ner.
Är nya telefoner för dyra, köp en beggad som fungerar in dagens nät, finns från 0kr och uppåt.
Ok, bara 25% över.MathiasS skrev:
Vad är det som är våldsamt överdrivet?
2G lanserades för 33 år sedan
3G lanserades för 19 år sedan
4g lanserades för 16 år sedan
5G lanserades för 5/6 år sedan
I det perspektivet verkar det inte vara så våldsamt överdrivet att den som har en fungerande 2g eller 3g telefon köper något nyare för att kunna fortsätta att prata.
Är du en n av de som har en 4g telefon som inte heller kan användas så är det ju lite olyckligt, sådana telefoner borde inte ha sålts öht, men det betyder ju inte att näten inte ska släckas ner.
Är nya telefoner för dyra, köp en beggad som fungerar in dagens nät, finns från 0kr och uppåt.
Du delar antagligen din position och all internettrafik med Google. Din leverantör använder sig mest troligt av Googles dns och då är du kartlaggd. Speciellt om du inte är inloggad, man vill ju att reklam ska visas korrekt även för dom som inte är inloggade.I Incinerator skrev:
Det låter lite konstigt då den bara har internet igång mycket korta stunder av någon konstig anledning....Cheesen skrev:
Jag får väl packa upp en Samsung GT-E1150i och börja använda den så jag slipper google på riktigt då. 😎