Alfredo Alfredo skrev:
Fast Fello är inte Telia även om de använder Telias nät.
Bara Teliaägt och ett varumärke sedan några år tillbaka,😉

A AndersS skrev:
Bara Teliaägt och ett varumärke sedan några år tillbaka,
Varför försöker du krossa mina illusioner om att de kunde tänkas vara bättre att ha att göra med än Telia? 😉😂

• Haha
  • Gilla
Mats och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Varför försöker du krossa mina illusioner om att de kunde tänkas vara bättre att ha att göra med än Telia? 😉😂
Okej då, det brukar ta några år innan bolagen införlivas verksamhetsmässigt, men så kom jag ju på att det gått några år.....

Cheesen
I Incinerator skrev:
Om du verkligen tror det då har du för att vara snäll otroligt dåligt koll på hur saker fungerar!
Menar du på fullt allvar att alla "hederliga" människor är så korkade så att de delar sitt liv med google och andra tech-jättar?
Av vilken anledning behöver man "logga in" på en android mobil??
Jag använder mina mobiler för att i huvudsak ringa och ta emot samtal och SMS/MMS och givetvis ta en del bilder.
Du delar ju ändå allt med Google oavsett om du loggar in eller ej.... Livet blir bara enklare om du använder hjälpmedlen.

I Incinerator skrev:
Du behöver inte överdriva så våldsamt för det blir tyvärr bara patetiskt, min mobil är en fullt fungerande mobil som jag visserligen har haft i flera år men att du tycker att folk som mej ska tvingas att köpa nya mobiler är inte speciellt smart.
Vad är det som är våldsamt överdrivet?

2G lanserades för 33 år sedan
3G lanserades för 19 år sedan
4g lanserades för 16 år sedan
5G lanserades för 5/6 år sedan

I det perspektivet verkar det inte vara så våldsamt överdrivet att den som har en fungerande 2g eller 3g telefon köper något nyare för att kunna fortsätta att prata.

Är du en n av de som har en 4g telefon som inte heller kan användas så är det ju lite olyckligt, sådana telefoner borde inte ha sålts öht, men det betyder ju inte att näten inte ska släckas ner.

Är nya telefoner för dyra, köp en beggad som fungerar in dagens nät, finns från 0kr och uppåt.

• Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Enligt ett inslag på Rapport eller Aktuellt häromkvällen är det så. Jag har inte synat detaljerna.
Ok jag ser, man har lyckats köpa en 4G/LTE lur som inte har stöd för antingen volte eller LSS. De kanske bör få en styrkekram iallafall…..den butik som säljer sådant borde ju skämmas.

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
den butik som säljer sådant borde ju skämmas.
Det låter orimligt att sådana köp inte ska kunna återgå.

• Gilla
Lilak och 1 till
  • Laddar…
I Incinerator skrev:
Min MOTO klarar inte det men tar in 4G surf.
Du får ringa med whatsapp eller signal.
Hur gammal är telefonen?

Alfredo Alfredo skrev:
Det låter orimligt att sådana köp inte ska kunna återgå.
Det är iaf väldigt svårt för kunden att förstå att en sådan telefon inte är ok.

C
A A-Man_08 skrev:
Ja det är ju så man tänker, men nu har ju PTS beordrat att dessa telefoner skall blockeras från mobilnäten.
Så det blir hemma på WiFi:t i så fall...

• Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
I
Cheesen Cheesen skrev:
Du delar ju ändå allt med Google oavsett om du loggar in eller ej.... Livet blir bara enklare om du använder hjälpmedlen.
Kan du vara vänlig och tala om för mej vad jag delar med google?

I
MathiasS MathiasS skrev:
Vad är det som är våldsamt överdrivet?

2G lanserades för 33 år sedan
3G lanserades för 19 år sedan
4g lanserades för 16 år sedan
5G lanserades för 5/6 år sedan

I det perspektivet verkar det inte vara så våldsamt överdrivet att den som har en fungerande 2g eller 3g telefon köper något nyare för att kunna fortsätta att prata.

Är du en n av de som har en 4g telefon som inte heller kan användas så är det ju lite olyckligt, sådana telefoner borde inte ha sålts öht, men det betyder ju inte att näten inte ska släckas ner.

Är nya telefoner för dyra, köp en beggad som fungerar in dagens nät, finns från 0kr och uppåt.
Ok, bara 25% över.

I
A A-Man_08 skrev:
Hur gammal är telefonen?
Runt 6 år och den används bara för att ringa med och skicka meddelande med och givetvis ta bilder.

Cheesen
I Incinerator skrev:
Kan du vara vänlig och tala om för mej vad jag delar med google?
Du delar antagligen din position och all internettrafik med Google. Din leverantör använder sig mest troligt av Googles dns och då är du kartlaggd. Speciellt om du inte är inloggad, man vill ju att reklam ska visas korrekt även för dom som inte är inloggade.

I
Cheesen Cheesen skrev:
Du delar antagligen din position och all internettrafik med Google. Din leverantör använder sig mest troligt av Googles dns och då är du kartlaggd. Speciellt om du inte är inloggad, man vill ju att reklam ska visas korrekt även för dom som inte är inloggade.
Det låter lite konstigt då den bara har internet igång mycket korta stunder av någon konstig anledning....
Jag får väl packa upp en Samsung GT-E1150i och börja använda den så jag slipper google på riktigt då. 😎

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.