10 412 läst ·
283 svar
10k läst
283 svar
2G/3G stängs ner 2025
Om du verkligen tror det då har du för att vara snäll otroligt dåligt koll på hur saker fungerar!Cheesen skrev:
Menar du på fullt allvar att alla "hederliga" människor är så korkade så att de delar sitt liv med google och andra tech-jättar?
Av vilken anledning behöver man "logga in" på en android mobil??
Jag använder mina mobiler för att i huvudsak ringa och ta emot samtal och SMS/MMS och givetvis ta en del bilder.
Jag kollade på att byta till telia men deras priser och usla rykte gör att jag avstår, annars så hade jag sluppit att byta mobil några år till.Attitudeswe skrev:
Även mobiler med 4G och VoLTE kan bli avstängda då dom ringer 112 via 2/3g om dom var tidiga / enklare 4g mobiler.
Bara Telia behåller sitt 2Gnät efter imorgon.
PTS har kravställt övriga att slänga ut 4G mobiler som inte kan ringa 112 i operatörens eget nät senast feb 2026.
Min bil väntas tappa klimatiseringen imorgon![]()
Jag kan inte ringa något alls med min mobil men internet kommer jag ut på om jag vill.D Dilato skrev:Anledningen är idiotiskt, man kan inte ringa 112 (eller något annat nummer) och därför får man inte surfa heller, hela telefonen ska stängas ute!
Man kan ju ringa med WhatsApp eller andra sådana lösningar.
Att PTS "tror" att folk inte fattar att man inte kan ringa 112 eftersom man inte kan ringa alls och att det är ett stort problem säger en del...
Bor man i Norrland och rör sig lite bortom E4an är Telia i praktiken enda alternativet. Tekniskt sett tycker jag de funkar utomordentligt och slipper man bara ha med deras så kallade kundtjänst att göra ser jag inga problem med dem.I Incinerator skrev:
I Incinerator skrev:
Alfredo skrev:
Måste man ha Telia då? Räcker det inte att välja någon av de virtuella operatörerna som verkar i Telias nät?
Ytterligare en anledning att hålla sej borta från norrland.Alfredo skrev:
Min operatör skulle enligt flera mail och SMS stänga 2G/3G efter 30/11 så jag beställde en ny mobil som skulle levereras i slutet av november men den har inte anlänt ännu, därför så kan jag inte ringa från min mobil men jag har kopplat samtalen till den till min jobblur istället och så får jag använda jobbluren till att ringa det jag måste tills jag har fått min nya och fått bytt till Linux.Alfredo skrev:
Ok. jag ska kolla på detta, stort tack!useless skrev:
Min nuvarande operatör är lågpris till en annan med samma nät men bättre priser och hittills mycket bra att ha att göra med förutom sniglar på deras kundtjänst.
Jag mailade Comviq för några veckor sedan när min nuvarande stängde nätet för mej men inget svar ännu.