Byggahus.se
Åsa Lund
Vårt gosedjur får vara med och gosa i soffan minst en timme varje kväll. Annars bor han i en bur ute och har en stor del av gräsmattan som hage. Å andra sidan ska man väl inte ha husdjur om man inte gör sitt yttersta för dem ;)
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Samma här. :love:
Hund och kanin tillsammans i en hundsäng, vilket visar deras oväntade vänskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//AA
 
  • Gilla
Chrissofsweden och 1 till
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
@cnils

Nu laddade jag upp samma bild, som tidigare vred sig, och då blev den rätt. Den enda skillnaden var att jag lät den vara originalstorlek. Dvs jag lät inte appen komprimera bilden till Stor.
@Chrissofsweden Hur ser det ut när appen frågar om du vill komprimera bilder till stor eller medium? Jag har aldrig sett dessa alternativ.

Vilken mobil använder du? Och vad klickar du på när du väljer bild?
 
Redigerat:
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
@Chrissofsweden Hur ser det ut när appen frågar om du vill komprimera bilder till stor eller medium? Jag har aldrig sett dessa alternativ. Det låter som att du har inställningar som jag inte har.

Vilken mobil använder du? Och vad klickar du på när du väljer bild?
@Per Eskilsson

iPhone 11

Det kanske är något i iPhone? Antagit att det har med appen att göra eftersom jag inte stött på det på något annat ställe. Å andra sidan laddar jag inte upp några bilder på andra ställen. Kan ju varit slumpen att appen uppdaterats liksom mjukvaran i telefonen. Jag hade en liten paus från tråden i våras :)
Pixelkonst av ikoniska figurer på kakelvägg med bildstorleksalternativ på en iPhone-skärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
För bästa resultat så ska du inte göra något storleksval.

Du ska alltid ladda upp ”verklig storlek”. Systemet gör sedan om bilderna till stora miniatyrer som visas upp i inläggen. De högupplösta bilderna hämtas först när man klickar på bilden.

På detta vis kan vi skapa nya miniatyrer i framtiden utifrån originalbilden och bilderna kan även i framtiden när vi har ännu bättre skärmar upplevas som högupplösta och inte pixliga.
 
  • Skärmdump av ett fotoalbum på en mobiltelefon med markerade bilder och en meny för att välja "verklig storlek".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
För bästa resultat så ska du inte göra något storleksval.

Du ska alltid ladda upp ”verklig storlek”. Systemet gör sedan om bilderna till stora miniatyrer som visas upp i inläggen. De högupplösta bilderna hämtas först när man klickar på bilden.

På detta vis kan vi skapa nya miniatyrer i framtiden utifrån originalbilden och bilderna kan även i framtiden när vi har ännu bättre skärmar upplevas som högupplösta och inte pixliga.
Nu går det alldeles utmärkt, men för oss på landet med ADSL och 7 Mbit i medvind så var det tufft att ladda upp bilder i originalstorlek :crysmile: Sen två veckor har vi fiber så det är ett minne blott. Nu kan allt laddas upp i originalstorlek :cool:(y)
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Nu går det alldeles utmärkt, men för oss på landet med ADSL och 7 Mbit i medvind så var det tufft att ladda upp bilder i originalstorlek :crysmile: Sen två veckor har vi fiber så det är ett minne blott. Nu kan allt laddas upp i originalstorlek :cool:(y)
Åh. Fiber. Det ska vi få här med säger de.

Allt är grävt. Jag har fått den blåst och inköppolad med dosa på väggen. Men den tredje lampan (WAN) har itne börjat lysa än)

Å andra sidan har jag slut ROT för i år sen med denna försening hamnar det på nästa år och jag "sparar" 8000.
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Åh. Fiber. Det ska vi få här med säger de.

Allt är grävt. Jag har fått den blåst och inköppolad med dosa på väggen. Men den tredje lampan (WAN) har itne börjat lysa än)

Å andra sidan har jag slut ROT för i år sen med denna försening hamnar det på nästa år och jag "sparar" 8000.
Det tog dem 3,5år istället för de två månaderna som stod i pappret :rofl:
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Det tog dem 3,5år istället för de två månaderna som stod i pappret :rofl:
Hehe. Ja Ip-Never skulle ha byggt här och tecknade upp hela orten för fyra år sen. Men deras tummar verkade fastna där solen aldrig lyser
Nu är det Open infra som iaf byggt nätet men inte fått igång det :D
 
Lånar tråden lite och frågar Leif i Skåne.
Ligger hela altanen på plattor? Har du fäst någon bärlina i fasaden? Det ser inte så ut.


L Leif i Skåne skrev:
Jag gjorde underlaget till frisen lite bredare än frisen, då kan smuts och vatten i skarven trilla rakt igenom och ändträ torkar snabbare. Det är lättare att skruva en bit in på brädan.
Jag använde riktig trall 34 X 145 mm !
[bild] [bild]
 
J juanxxx skrev:
Lånar tråden lite och frågar Leif i Skåne.
Ligger hela altanen på plattor? Har du fäst någon bärlina i fasaden? Det ser inte så ut.
Ja hela min altan ligger på gamla cement plattor.
På vissa ställen bara 1platta på andra en hel hög 5-6 stycken.
Bärlinor 4 st + skruvreglar c-c 600 alla 45x145.
Inget är fäst i huset men när allt var klart låstes det med ett par fästvinklar i grunden så det inte ”flyter” iväg.;)
Altanen byggdes våren 2016 och är fortfarande som ny.
För inspiration kolla i min profil efter bilder.
Kolla ilägg #4
https://www.byggahus.se/forum/threads/utformning-traedaeck.302611/#post-3318101
En sak till! Använd rostfri skruv.
Järnskruven som är lackerad C4 får bara användas till trall inomhus
 
Redigerat:
  • Gilla
hus520
  • Laddar…
tack för svar.

Men en trall glider väl inte iväg? :)


L Leif i Skåne skrev:
Ja hela min altan ligger på gamla cement plattor.
På vissa ställen bara 1platta på andra en hel hög 5-6 stycken.
Bärlinor 4 st + skruvreglar c-c 600 alla 45x145.
Inget är fäst i huset men när allt var klart låstes det med ett par fästvinklar i grunden så det inte ”flyter” iväg.;)
Altanen byggdes våren 2016 och är fortfarande som ny.
För inspiration kolla i min profil efter bilder.
Kolla ilägg #4
[länk]
En sak till! Använd rostfri skruv.
Järnskruven som är lackerad C4 får bara användas till trall inomhus
 
Leif i Skåne jag har lite fler frågor. Kan jag kontakta dig på något vis?

L Leif i Skåne skrev:
Ja hela min altan ligger på gamla cement plattor.
På vissa ställen bara 1platta på andra en hel hög 5-6 stycken.
Bärlinor 4 st + skruvreglar c-c 600 alla 45x145.
Inget är fäst i huset men när allt var klart låstes det med ett par fästvinklar i grunden så det inte ”flyter” iväg.;)
Altanen byggdes våren 2016 och är fortfarande som ny.
För inspiration kolla i min profil efter bilder.
Kolla ilägg #4
[länk]
En sak till! Använd rostfri skruv.
Järnskruven som är lackerad C4 får bara användas till trall inomhus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.