Var 34x145 dubbelt så dyrt??altaxis skrev:Jag har precis byggt färdigt min balkong och jag la 28*145, funderade på 34*145 men det skulle bli dubbelt så dyrt. Ang sprickbildning får jag nog vänta något år innan jag uttalar mig.
Om 28*145 är sneare än 28*120 vet jag inte eftersom det var första bygget för min del men jag kan ju säga att de inte var direkt raka:@. Dock hittade jag ett grymt bra knep på hur man lägger även de krokiga bräderna rakt på denna bloggen.
Lycka till med trallskruvandet.
6,0x100 Cutters funkar utmärkt som trallskruv till 45Havsutsikt skrev:
Huruvida dom vrider sig med tiden så tror jag inte dom gör det mer än tunnare trall. Men varför inte som du säger, slipa trallen om det är så eller den dagen man vill fräscha till den.
9,95 för 28x145 var ju extremt billigt måste jag säga...
grannen som jag nämnde innan spikade sin altan för rätt "brygglook". Använde ett par tusen 5 eller 6 tums spik som slogs ned med liten slägga.HusByggarTomten skrev:
Har inte heller virdit sig ännu och inga skallar har åkt upp.
Mina har inte heller vridit sig, däremot skruvade jag eftersom jag misstänker att jag kommer få skruva upp bryggan om nåt år då själva pålningen rört på sig. Får skruva dit nya reglar mot dom gamla och "rikta" upp det hela och sedan skruva dit trallen igen. Surt men så lär det bli.Wester skrev:
(45X195 i 5,4 längder)
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden