Farstatjej90
E Emanuel01 skrev:
Nja inga jackpotpriser men lite dyrare än de andra i området men vi får fortfarande jobb ändå på grund av att folk inte är nöjda med de billigare.
Man önskar att det alltid vore så att man får vad man betalar för men i den här branschen kan det vara hur som helst. Finns många trådar om det här på forumet där nån snackartalang varit ute och sålt in ett jobb sen skickar dom nån UE som tar jobbet på vägen hem fredag eftermiddag.

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Man önskar att det alltid vore så att man får vad man betalar för men i den här branschen kan det vara hur som helst. Finns många trådar om det här på forumet där nån snackartalang varit ute och sålt in ett jobb sen skickar dom nån UE som tar jobbet på vägen hem fredag eftermiddag.
Men ibland gör jag faktiskt lite gratis jobb. Har en gammal dam på 80+ som bor på vägen till dotterns skola där hennes barn inte kan hjälpa till så ofta.
Men då är det ofta lite frågor bara eller att hon är orolig över något.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 6 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vad kostade det då?
Han tog inget betalt då han ändå var i området och materialet var så pass billigt

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
E Emanuel01 skrev:
Men ibland gör jag faktiskt lite gratis jobb. Har en gammal dam på 80+ som bor på vägen till dotterns skola där hennes barn inte kan hjälpa till så ofta.
jag gör också lite " socialt jobb" ibland.
Det är ganska så skönt och trivsamt emellanåt, jämfört när man kommer hem till någon nisse som står med stoppuret i handen.

Får allergi av sådana personer och jag har allvarligt funderat ibland på att byta jobb tack vare sådant beteende. MEN naturligtvis måste allt vara rimligt. Att vi skulle ta chansen att ockra har inte fallit mig in.
Vårt företag har ju funnits i 65 år så något verkar vi ju göra rätt.

• Gilla
santos och 7 till
  • Laddar…
E Elajomannen skrev:
jag gör också lite " socialt jobb" ibland.
Det är ganska så skönt och trivsamt emellanåt, jämfört när man kommer hem till någon nisse som står med stoppuret i handen.

Får allergi av sådana personer och jag har allvarligt funderat ibland på att byta jobb tack vare sådant beteende. MEN naturligtvis måste allt vara rimligt. Att vi skulle ta chansen att ockra har inte fallit mig in.
Vårt företag har ju funnits i 65 år så något verkar vi ju göra rätt.
Håller helt med dig! Den Nissen ringer ju och bråkar med chefen sen ändå i vissa fall fast man skrivit korrekt tid mm.

Redigerat:
  • Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
E Emanuel01 skrev:
Samma här. Jag har uppdrag hemma hos mina kunder som tar mindre tid än beräknat, då gör jag det lilla extra. Ger mig en fantastisk inte tillfredsställelse och det som är lätt för mig kanske är ett Mount Everest för någon annan🙌

• Gilla
JohanLun och 2 till
  • Laddar…
Manganbangan Manganbangan skrev:
Samma här. Jag har uppdrag hemma hos mina kunder som tar mindre tid än beräknat, då gör jag det lilla extra. Ger mig en fantastisk inte tillfredsställelse och det som är lätt för mig kanske är ett Mount Everest för någon annan🙌
Det är de de kommer ihåg, så då blir de reklam för dig och företaget. Vissa kunder kan vänta om jag är ledig både privata och företag.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Fräckt av firman
Har själv varit elektriker i 25år tog aldrig betalt för säkrings byte i samband med nedsäkring som i det här fallet, jour är nått annat
En nöjd kund kommer tillbaka nästa gång den har ett jobb i det här fallet skulle jag välja en annan firma men ta kontakt med firman o fråga varför de tar så bra betalt för ett sånt jobb 🤔🤔🤔

• Gilla
nilzzon3 och 3 till
  • Laddar…
E Emanuel01 skrev:
Det är de de kommer ihåg, så då blir de reklam för dig och företaget. Vissa kunder kan vänta om jag är ledig både privata och företag.
Samma här, kunder bokar om tiden ibland för att få mig och det pratas om han den trevlige från ******* 😁 inget som får en att rodna så mycket som sånt beröm

• Gilla
H-Thomasson och 4 till
  • Laddar…
Det tar 1,5 år att tjäna in detta säkringsbytet hos min elleverantör, innan dess har vi säkert fått effekttariffer ändå.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
S
Kan absolut tänka mig att en timme är dyrare per timme än om du köper 8 timmar, men det är ren gissning.
Hade jag drivit eget bolag hade jag definitivt haft ett sådant system ifall jag inte hade arbetsbrist.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Skiljer 3000kr/år för mig där jag bor 20/25A.

• Wow
pacman42
  • Laddar…
U
Tommty Tommty skrev:
Hade jag inte heller gjort, tråkigt nog är skillnaden betydligt högre i majoriteten av de svenska nätdistributörerna, runt 1500 och uppåt.
1500kr är skillnaden mellan 16A och 35A för oss :O

Men vi har effektavgift istället. 90kr/kW för den timmen med högst kWh på månaden (vardagar kl 7-20). Vårt snitt under förra året var peak på 3kWh. Så vår normala månadskostnad för årsavgift+effektavgift är ca 670kr med 20A säkring.

Mellanskillnaden från 16A till 63A är 4000kr

Redigerat:
  • Gilla
Elefant
  • Laddar…
I Göteborg så kostar 0-63A samma, även innan de införde effekttariffen...

• Gilla
AndreasiGBG och 1 till
  • Laddar…
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Rimligt och rimligt, det är 200% påslag!
Glöm inte att elektrikern behöver höga påslag för att kunna hantera eventuella reklamationer/garantier.😉

• Haha
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.