74 264 läst ·
638 svar
74k läst
638 svar
2211 kr för att byta huvudsäkring?
Man önskar att det alltid vore så att man får vad man betalar för men i den här branschen kan det vara hur som helst. Finns många trådar om det här på forumet där nån snackartalang varit ute och sålt in ett jobb sen skickar dom nån UE som tar jobbet på vägen hem fredag eftermiddag.E Emanuel01 skrev:
Men ibland gör jag faktiskt lite gratis jobb. Har en gammal dam på 80+ som bor på vägen till dotterns skola där hennes barn inte kan hjälpa till så ofta.Farstatjej90 skrev:
Men då är det ofta lite frågor bara eller att hon är orolig över något.
Allvetare
· The Great North
· 1 208 inlägg
Medlem
· Södermanland
· 658 inlägg
jag gör också lite " socialt jobb" ibland.E Emanuel01 skrev:
Det är ganska så skönt och trivsamt emellanåt, jämfört när man kommer hem till någon nisse som står med stoppuret i handen.
Får allergi av sådana personer och jag har allvarligt funderat ibland på att byta jobb tack vare sådant beteende. MEN naturligtvis måste allt vara rimligt. Att vi skulle ta chansen att ockra har inte fallit mig in.
Vårt företag har ju funnits i 65 år så något verkar vi ju göra rätt.
Håller helt med dig! Den Nissen ringer ju och bråkar med chefen sen ändå i vissa fall fast man skrivit korrekt tid mm.E Elajomannen skrev:jag gör också lite " socialt jobb" ibland.
Det är ganska så skönt och trivsamt emellanåt, jämfört när man kommer hem till någon nisse som står med stoppuret i handen.
Får allergi av sådana personer och jag har allvarligt funderat ibland på att byta jobb tack vare sådant beteende. MEN naturligtvis måste allt vara rimligt. Att vi skulle ta chansen att ockra har inte fallit mig in.
Vårt företag har ju funnits i 65 år så något verkar vi ju göra rätt.
Redigerat:
Allvetare
· The Great North
· 1 208 inlägg
Samma här. Jag har uppdrag hemma hos mina kunder som tar mindre tid än beräknat, då gör jag det lilla extra. Ger mig en fantastisk inte tillfredsställelse och det som är lätt för mig kanske är ett Mount Everest för någon annan🙌E Emanuel01 skrev:
Det är de de kommer ihåg, så då blir de reklam för dig och företaget. Vissa kunder kan vänta om jag är ledig både privata och företag.Manganbangan skrev:
Fräckt av firman
Har själv varit elektriker i 25år tog aldrig betalt för säkrings byte i samband med nedsäkring som i det här fallet, jour är nått annat
En nöjd kund kommer tillbaka nästa gång den har ett jobb i det här fallet skulle jag välja en annan firma men ta kontakt med firman o fråga varför de tar så bra betalt för ett sånt jobb 🤔🤔🤔
Har själv varit elektriker i 25år tog aldrig betalt för säkrings byte i samband med nedsäkring som i det här fallet, jour är nått annat
En nöjd kund kommer tillbaka nästa gång den har ett jobb i det här fallet skulle jag välja en annan firma men ta kontakt med firman o fråga varför de tar så bra betalt för ett sånt jobb 🤔🤔🤔
Allvetare
· The Great North
· 1 208 inlägg
Samma här, kunder bokar om tiden ibland för att få mig och det pratas om han den trevlige från ******* 😁 inget som får en att rodna så mycket som sånt berömE Emanuel01 skrev:
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 518 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 518 inlägg
Kan absolut tänka mig att en timme är dyrare per timme än om du köper 8 timmar, men det är ren gissning.
Hade jag drivit eget bolag hade jag definitivt haft ett sådant system ifall jag inte hade arbetsbrist.
Hade jag drivit eget bolag hade jag definitivt haft ett sådant system ifall jag inte hade arbetsbrist.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 801 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 801 inlägg
1500kr är skillnaden mellan 16A och 35A för oss :OTommty skrev:
Men vi har effektavgift istället. 90kr/kW för den timmen med högst kWh på månaden (vardagar kl 7-20). Vårt snitt under förra året var peak på 3kWh. Så vår normala månadskostnad för årsavgift+effektavgift är ca 670kr med 20A säkring.
Mellanskillnaden från 16A till 63A är 4000kr
Redigerat: