Jag har köpt en DWS777 kap- och gersåg. Nu har jag äntligen fått upp den på sågbänken. Men det återstår 2 saker som jag inte lyckas förstå och som inte står i instruktionsboken.
1. När jag trycker på knappen så ska plastkåpan som täcker klingan åka upp, men det gör den inte. Hur gör man?
2. Jag lyckas inte få sågen att gå upp och ner. Den är låst liksom.
Någon som vet hur man gör?
1. När jag trycker på knappen så ska plastkåpan som täcker klingan åka upp, men det gör den inte. Hur gör man?
M Förstagångsköparen skrev:Jag har köpt en DWS777 kap- och gersåg. Nu har jag äntligen fått upp den på sågbänken. Men det återstår 2 saker som jag inte lyckas förstå och som inte står i instruktionsboken.
Vanligtvis finns en sprint el likn för att låsa sågen vid transport el förvaring. Sök vid axeln/armen som för sågen upp/ner-fram/tillbaka så hittar du säkert låsmekanismen. På min konkurrentsåg är det en fjäderbelastad pin och ett låshandtsg som måste dras ut för att den ska kunna röra sig.M Förstagångsköparen skrev:Jag har köpt en DWS777 kap- och gersåg. Nu har jag äntligen fått upp den på sågbänken. Men det återstår 2 saker som jag inte lyckas förstå och som inte står i instruktionsboken.
Är det typ denna? Den rör sig inte ur fläcken hur mycket jag än drar.M MasMats skrev:
Jag fattar inte varför det inte följer med instruktioner på sånt här.
Ja, men hur ska en nybörjare fatta att det är så här man ska göra bara genom att titta på den bilden? Andra grejer man köper så brukar man få en beskrivning som en 10-åring kan förstå. Detta var sjukt oklart.HogeN skrev:
Klicka här för att svara