Jag har köpt en DWS777 kap- och gersåg. Nu har jag äntligen fått upp den på sågbänken. Men det återstår 2 saker som jag inte lyckas förstå och som inte står i instruktionsboken.

1. När jag trycker på knappen så ska plastkåpan som täcker klingan åka upp, men det gör den inte. Hur gör man?

2. Jag lyckas inte få sågen att gå upp och ner. Den är låst liksom.

Någon som vet hur man gör?

• Gul och svart DeWalt geringssåg i en verkstad med cykel och skateboard i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Förstagångsköparen skrev:
Jag har köpt en DWS777 kap- och gersåg. Nu har jag äntligen fått upp den på sågbänken. Men det återstår 2 saker som jag inte lyckas förstå och som inte står i instruktionsboken.

1. När jag trycker på knappen så ska plastkåpan som täcker klingan åka upp, men det gör den inte. Hur gör man?

M Förstagångsköparen skrev:

Vanligtvis finns en sprint el likn för att låsa sågen vid transport el förvaring. Sök vid axeln/armen som för sågen upp/ner-fram/tillbaka så hittar du säkert låsmekanismen. På min konkurrentsåg är det en fjäderbelastad pin och ett låshandtsg som måste dras ut för att den ska kunna röra sig.

Titta på höger sida så hittar du säkert sprinten och sågskyddet öppnar du med det främre svarta handtaget när sågen är i uppfällt läge

M MasMats skrev:
Vanligtvis finns en sprint el likn för att låsa sågen vid transport el förvaring. Sök vid axeln/armen som för sågen upp/ner-fram/tillbaka så hittar du säkert låsmekanismen. På min konkurrentsåg är det en fjäderbelastad pin och ett låshandtsg som måste dras ut för att den ska kunna röra sig.
Är det typ denna? Den rör sig inte ur fläcken hur mycket jag än drar.

Jag fattar inte varför det inte följer med instruktioner på sånt här.

• Närbild på gul och svart verktygsmaskin med fokusering på justeringsmekanism och delar av handtaget.
    Skapa konto
"tryck ner sågen med hjälp av handtaget så lossar sprinten när du drar ut den

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Bono_R Bono_R skrev:
"tryck ner sågen med hjälp av handtaget så lossar sprinten när du drar ut den
TACK. Har fan stått här i timmar utan att lösa det. Det står inte någonstans i instruktionerna. Hur ska man fatta detta själv?

Tack ska du ha!!

Teknisk ritning av en elektrisk maskin, förmodligen en kap- eller geringssåg, med märkta komponenter.
Skapa konto

Allt brukar finns i boken =) men boken och verkligheten ser alltid olika ut :D

• Gilla
Ciligie
  • Laddar…
HogeN HogeN skrev:
[bild]

Allt brukar finns i boken =) men boken och verkligheten ser alltid olika ut :D
Ja, men hur ska en nybörjare fatta att det är så här man ska göra bara genom att titta på den bilden? Andra grejer man köper så brukar man få en beskrivning som en 10-åring kan förstå. Detta var sjukt oklart.

Det finns en till spärr:p

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.