Enni skrev:
det redan är sagt, så säger jag det nu, att kanske den där ränterabatten försvinner. Då vore det bra att åtminstone amortera den så det inte känns när den försvinner. Tidigare diskuterades dens vara eller icke vara inför i stort sett varje årskifte men inte längre. Nu tas den för given.

Och då kommer inkomstskatten att sänkas samtidigt....?

Enni skrev:
det redan är sagt, så säger jag det nu, att kanske den där ränterabatten försvinner. Då vore det bra att åtminstone amortera den så det inte känns när den försvinner. Tidigare diskuterades dens vara eller icke vara inför i stort sett varje årskifte men inte längre. Nu tas den för given.
Det kan så vara, men då skall man rätt säker i sin roll som politiker eftersom man i ett slag iprincip sänker villapriserna med 30 procent på ett bräde. Om jag får betala 30 procent mer i ränteutgifter varje år så betyder det ju att jag har mindre pengar att lägga på mitt hus och alltså kommer priserna sjunka på villorna. Jag skulle vilja se den regering som tar det beslutet, den sittande var ju där ute och fiskade lite, men fick backa rätt snabbt när protesterna strömmade in...

- M

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.