Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Fick för mig att det var berg, men är det grävbar mark så röstar jag också på nedgjutning av stolparna i betong. Oslagbart enkelt och stabilt.
Jag tänkte inte på berg men kan ju vara så. Bäst att få lite mer info från TS om förutsättningarna.
 
Purre
S Stjerngren skrev:
[länk]
Missat första två orden?
 
Håller med om att den beskrivna metoden inte håller, den som föreslår att gjuta ner ngt kraftigare med fästpunkter på båda sidor har rätt.
Om du vill kan det bli extra stabilt om det passar med någon/ några korta sektioner på tvärs mot ett långt trist plank, ger lite rumslighet och liv isf
 
Tusen tack för allas kommentarer, det uppskattas. Vi får tänka om hur vi ska bygga planket.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.