16 023 läst ·
19 svar
16k läst
19 svar
2 faser i samma rör till olika dosor
Skulle bara vilja tillägga att jag skulle dra ut den tredje fasen också och sätta ett uttag någonstans i närheten för strykjärnet... Enkelt gjort och att gå från tvåfasgrupp till trefasgrupp är väldigt billigt i jämförelse med att dra en helt ny grupp någonstans.
Jag skulle tagit en trepolig dvärg men jag är ju lite astenisk av mig.
Jag skulle tagit en trepolig dvärg men jag är ju lite astenisk av mig.
Lite märkning att det är flerfasig grupp med enfasobjekt är inte dumt.
Häromdagen skapade jag denna gruppförteckning.
Och så sitter det en dymoremsa runt nolledaren i dosorna där dessa två grupper samsas, med texten "OBS 2-fasgrupp".
edit:
I det fall TS har, en delad grupp för TM+TT är det inte säkert att jag skulle varit lika noggrann, ty där är ett sådant här arrangemang nästan förväntat.
Självklart skulle jag skrivit om 2-fasgrupp på gruppschemat om det ändå skulle skrivas ut ett. Men om det redan fanns ett befintligt gruppschema så är det inte säkert jag skulle skriva ut något nytt.
Utan bara plita ner på rätt rader:
TM - 2-fasgrupp
TT - 2-fasgrupp
Och nöjt mig så.
Häromdagen skapade jag denna gruppförteckning.
Och så sitter det en dymoremsa runt nolledaren i dosorna där dessa två grupper samsas, med texten "OBS 2-fasgrupp".
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
edit:
I det fall TS har, en delad grupp för TM+TT är det inte säkert att jag skulle varit lika noggrann, ty där är ett sådant här arrangemang nästan förväntat.
Självklart skulle jag skrivit om 2-fasgrupp på gruppschemat om det ändå skulle skrivas ut ett. Men om det redan fanns ett befintligt gruppschema så är det inte säkert jag skulle skriva ut något nytt.
Utan bara plita ner på rätt rader:
TM - 2-fasgrupp
TT - 2-fasgrupp
Och nöjt mig så.
Redigerat:
Som jag skrev var det min elektriker som sa att det inte var ok. Kategorisk eller inte så är det här ett forum där många skriver felaktigheter ibland och det fantastiska med det fria ordet är att dessa felaktigheter rättas till av (ibland ödmjuka) proffsMikael_L skrev:
Ja ibland vet inte elektrikerna själva.
Minst lika ofta så förenklar man nog lite, istället för att förklara varför just denna grej är så olämplig (men kanske helt OK i vissa andra fall) så säger man bara "Nej!, så är det inte tillåtet att göra!"
Minst lika ofta så förenklar man nog lite, istället för att förklara varför just denna grej är så olämplig (men kanske helt OK i vissa andra fall) så säger man bara "Nej!, så är det inte tillåtet att göra!"
Ja en av styrkorna med byggahus är det stora medlemsantalet och så många riktigt aktiva skribenter. Och här finns det folk inom varenda profession här i landet (tror jag allt) och rena felaktigheter brukar sällan stå emotsagda någon längre tid.Exsicco skrev:
Redigerat:
Klicka här för att svara
