417 453 läst ·
605 svar
417k läst
605 svar
1920 talshus som ska få sig en omgång!
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Rivit taket på ena sidan och skyfflat bort spånet. Det var 10-15cm spån på taket, i de yttersta kattvindarna var det ingen isolering alls, de mellersta hade lite tidningspapper, tror det blir lite mer senare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Sen kom regnet (i onsdags kväll)
fick på presenning i tid men det var nära den blåste bort, på torsdagen hann vi sätta några takstolar innan svärfar blev sjuk och åkte hem. Och mer regn på ingång. Jag och pappa fick förstärka upp presenningarna då öljetterna revs av ganska snabbt i första vändan och nu väntades det 20m/s och mer regn...
Så så här ser mitt tak ut inne i mitt tält
Och så här på utsidan
Denna natten var jag uppe ett par gånger för att se om inte preseningen hade gett sig iväg, men den klarade sig trots blåsten, men det var svårt att sova i oväsendet (vi har nu klämt ihop oss på nedervåningen)
Så så här ser mitt tak ut inne i mitt tält
Logga in
Skapa konto
Och så här på utsidan
Logga in
Skapa konto
Denna natten var jag uppe ett par gånger för att se om inte preseningen hade gett sig iväg, men den klarade sig trots blåsten, men det var svårt att sova i oväsendet (vi har nu klämt ihop oss på nedervåningen)
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Passade på att riva lite mer invändigt då det var dåligt väder
Har behållt det gamla taket på ett tag till då det är perfekt att stå på när man sätter de nya takstolarna, och lite extra väderskydd om nu presenningen skulle flyga iväg.
Satte även upp en byggdörr i trappen på nedervåningen då det drar lite kallt och hindra att barnen smiter upp.
Och nu är det helg och finare väder men då husfriden och "gubbarna" behöver vila har vi sagt att vi inte jobbar på helgerna. Får hoppas på bättre väder nästa vecka
Logga in
Skapa konto
Har behållt det gamla taket på ett tag till då det är perfekt att stå på när man sätter de nya takstolarna, och lite extra väderskydd om nu presenningen skulle flyga iväg.
Logga in
Skapa konto
Satte även upp en byggdörr i trappen på nedervåningen då det drar lite kallt och hindra att barnen smiter upp.
Logga in
Skapa konto
Och nu är det helg och finare väder men då husfriden och "gubbarna" behöver vila har vi sagt att vi inte jobbar på helgerna. Får hoppas på bättre väder nästa vecka
Redigerat:
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Fixade även lite med Imkanalen till köksfläkten. Den är nu flyttad med utblås genom väggen efter lite disskution med sotarmästaren. Den har nu ett brandspjäll mitt i väggen.
Flyttade även badrumsfläkten till väggen
Kommer även ha badrumsfläkten genom väggen på plan 2, på detta sätt finns det numer bara avloppsluftningen kvar som går upp genom taket.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Flyttade även badrumsfläkten till väggen
Logga in
Skapa konto
Kommer även ha badrumsfläkten genom väggen på plan 2, på detta sätt finns det numer bara avloppsluftningen kvar som går upp genom taket.
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkten"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Har börjat att pilla lite med el och vvs ritning
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Lätt redigerad bygglovsrining men jag håller på att uppdatera modellen i sketchup så just nu är det råsponten på taket och inga gavlar med i modellen, har även tagit bort adress mm 
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Det var väl nästan allt ifrån byggvecka 1, hoppas på bättre väder nästa vecka så det blir lite fart
men allt tar ju sån tid när man har 2 pensionärer som hjäper till (fast jag har svårt att hänga med i pappas och svärfars tempo om jag ska vara ärlig
)
Redigerat:
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Tack, Mackin
Regn regn och mer regn
, inte bra om man vill lägga tak.
Regn regn och mer regn
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg