790 läst ·
20 svar
790 läst
20 svar
16 mm kopparrör och stödhylsa?
Om du fick i stödhylsan så är det korrekt.T Tummen86 skrev:
Hade gått med en liten hammare också, även torrt. Smörja för stödhylsa är det ingen röris som gör.
Ser ut som securex-mutter, där är det alltid glödgat när dom konade upp änden...
Nu till finalen.
Undra om jag vågar kapa i överkant på nedre delen jag gjort ren från färg.
Lite skraj att röret är ovalt eller missformat där nere pga av böjningen så att stödhylsan ej går i pga det.
Vad tror ni?
Undra om jag vågar kapa i överkant på nedre delen jag gjort ren från färg.
Lite skraj att röret är ovalt eller missformat där nere pga av böjningen så att stödhylsan ej går i pga det.
Vad tror ni?
Redigerat:
Dett går med all sannolikhet bra. Det ser ut som att rören är bockade med fjäder och därför glödgade. Men det bör bara vara vid själva böjen och dessutom bör inte den raka delen vara deformerad för det.
För säkerhets skull kan du ta och knacka i en stödhylsa där med nör fu ändå är i farten. Ifall röret ändå är glödgat där.
På gamla rör är det helt normalt att använda lite våld. Själv tar jag skaftet på Morakniven som hammare.
Att röret skulle expandera så mycket av en stödhylsa att kopplingen inte skulle kunna träs på, har jag aldrig varit med om.
För säkerhets skull kan du ta och knacka i en stödhylsa där med nör fu ändå är i farten. Ifall röret ändå är glödgat där.
På gamla rör är det helt normalt att använda lite våld. Själv tar jag skaftet på Morakniven som hammare.
Att röret skulle expandera så mycket av en stödhylsa att kopplingen inte skulle kunna träs på, har jag aldrig varit med om.
Produkter som diskuteras: "Morakniven"
Allroundkniv Companion svart Morakniv
Allroundkniv med ergonomiskt skaft
139 kr inkl moms
Läs mer
Jag har läst manualen.
https://www.rskdatabasen.se/infodocs/MONT/MONT_1_8546953.pdf
Men jag får ta i för kung och fosterland om jag ska dra det 1 varv efter manuell dragning med handen.
Jag kommer ett halvt varv sen blir det bra stumt.
Behövs det dras mer ifall det är tätt?
https://www.rskdatabasen.se/infodocs/MONT/MONT_1_8546953.pdf
Men jag får ta i för kung och fosterland om jag ska dra det 1 varv efter manuell dragning med handen.
Jag kommer ett halvt varv sen blir det bra stumt.
Behövs det dras mer ifall det är tätt?
5-56 luktar ju gott! Jag smorde upp nå gamla mekaniska skriv och räknemaskiner som barn och blev marinerad i 5-56 och det har man med sig hela livet, jag tror man utvecklar en mcgyver förmåga att lösa saker. Om man dricker det blir man nog en riktig professor baltazar, bättre än när Trump föreslog att dricka klorin!GK100 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden