Hej!
Jag har köpt en varmvattenberedare där tanken från början var att ta hjälp av hantverkare. Den hjälp jag fick var att en vvs-are kom förbi med pex-slang samt lite kopplingar för att jag själv skulle koppla samman. Det fanns ingen som hade tid innan semestern.
Nu till frågan..
Jag har en 15x2,5mm pex som ska in i en beredare med 22mm anslutning. Jag tycker inte att det ser riktigt ut och det känns som att det antingen saknas något eller att jag fått fel saker. Det ni ser på bilderna är en 22mm mutter, övergången, en klämring samt en stödhylsa. Om jag försöker sätta in bitarna som det ser ut nu så bottnar allt och det går inte att få på gängorna.
Är det någon på forumet som förstår sig på detta?
//Magnus
Jag har köpt en varmvattenberedare där tanken från början var att ta hjälp av hantverkare. Den hjälp jag fick var att en vvs-are kom förbi med pex-slang samt lite kopplingar för att jag själv skulle koppla samman. Det fanns ingen som hade tid innan semestern.
Nu till frågan..
Jag har en 15x2,5mm pex som ska in i en beredare med 22mm anslutning. Jag tycker inte att det ser riktigt ut och det känns som att det antingen saknas något eller att jag fått fel saker. Det ni ser på bilderna är en 22mm mutter, övergången, en klämring samt en stödhylsa. Om jag försöker sätta in bitarna som det ser ut nu så bottnar allt och det går inte att få på gängorna.
Är det någon på forumet som förstår sig på detta?
//Magnus
Det slutade med att jag monterade vatettes förminskare ändå. Jag fick på 3/4 varv och drog efter det med skiftnyckeln. Först klickade det till precis som om gängorna hoppade men det var istället slangen som låstes fast. Blev bra till slut. 
Klicka här för att svara


