6 020 läst ·
32 svar
6k läst
32 svar
130mm spirorör? Får inte på röret från torktumlaren vad göra?
Kallrasskyddet är en separat del, gjord för att 125 mm spirorör ska stoppas in i det.. (Jag har inhandlat exakt ett sådant idag, så det har jag koll på..) slangen kan vara av en sådan dimension att den är avsedd att träs på nån form av nippel/övergång och då passar den rimligtvis inte direkt på ett spirorör..
Inhandla en rak övergång (sån med tätning på båda sidorna utvändigt) så tror jag slangen passar på den..
Inhandla en rak övergång (sån med tätning på båda sidorna utvändigt) så tror jag slangen passar på den..
Vad tror ni, skulle man kunna köpa en lite större slang och dra åt lite extra med slangklämman?
typ denna https://www.bauhaus.se/kok-ventilationsslang-fresh-152x1500
... 152mm slang till 125mm spirorör...
typ denna https://www.bauhaus.se/kok-ventilationsslang-fresh-152x1500
... 152mm slang till 125mm spirorör...
Då behöver jag ha skarv som jag kan dra på utsidan av spiroröret för på insidan sitter kallrasskyddet inslaget direkt i kanten... så kan inte skarva på något på insidan av spiroröret..Violina skrev:
Kallrasskyddet är en separat del, gjord för att 125 mm spirorör ska stoppas in i det.. (Jag har inhandlat exakt ett sådant idag, så det har jag koll på..) slangen kan vara av en sådan dimension att den är avsedd att träs på nån form av nippel/övergång och då passar den rimligtvis inte direkt på ett spirorör..
Är nog som du säger, slangen är inte till för att sitta direkt på spiroröret.
Problemet är ju fortfarande att insidan av mitt spirorör är blockat av kallrasskyddet...
Hahaha alltid är det något som jävlas
Nej, men spiroröret ska stickas in I kallrasskyddet, ända fram till "luckan"Hällvetet skrev:
Då behöver jag ha skarv som jag kan dra på utsidan av spiroröret för på insidan sitter kallrasskyddet inslaget direkt i kanten... så kan inte skarva på något på insidan av spiroröret..
Är nog som du säger, slangen är inte till för att sitta direkt på spiroröret.
Problemet är ju fortfarande att insidan av mitt spirorör är blockat av kallrasskyddet...
Hahaha alltid är det något som jävlas
Aha så det finns något som passar inuti kallrasskyddet...?Violina skrev:
Det vore ju trevlish.
Får bli en sväng förbi Bauhaus i veckan!
Hade hoppats på att det fanns fler dimensioner av slangar att välja på. Så störigt när det fattas 5mm =)
kallrasskyddet sitter kant i kant. Men kanske kan få in en nippel där trotts att spirorörets dimension invändigt krympt med kallrasskyddets dimension.B Boan skrev:
kolla på bilden så ser du att jag måste ha en nippel som passar kallrasskyddet isfl.