13 847 läst ·
36 svar
14k läst
36 svar
1104609 kWh på ett dygn
Precis, jag har mer med spänning sett fram emot fakturan. Med ram och aftonbladet-kontakt redo.Hemingway skrev:
Men förstår att man byter om responsen är goddag yxskaft och det inte verkar finnas ens grundläggande kvalitetskontroll på siffrorna.
Det finns grovt uppskattat 5 miljoner elnätskunder i Sverige och med 12 månader per år är det minst 60 miljoner fakturor som ska ut per år. Det är tämligen givet att några kommer bli fel och korrigeras genom att kunden klagar. Allt annat vore orimligt.O [old rusty] skrev:
Givetvis, därmed borde också bolagen ha lite förståelse för att det kan bli fel och ha ett bättre svar än ”vi får siffror från nätägaren”, speciellt om det är en avvikelse på i storleksordningen 10000%.Hemingway skrev:
Att de inte blir så till sig av någon enstaka procents avvikelse är inte så konstigt, men när det är så mycket bör även den mest inkompetente medarbetaren kunna slå fast att något blivit fel och stryka kunden lite medhårs, om så bara med ett ”ojdå, har verkar det ju ha blivit galet, vi ska titta på det.”
Jag tror inte TS kommer få en faktura på 1,1 GWh.Hemingway skrev:
Bröt du benet?🤪Hetokar skrev:
Jag talade med nätägaren och de säger att siffrorna inte kommer från dom. GRENELY kan man inte prata med , antigen en chat med en AI-boot eller en chat med ngn från kundtjänst. Har bett dem ringa, men svaret är att det gör dom inte.
Nu bryter vi denna tråd. Tack för allas engagemang och hoppas att det blir bättre med en annan elleverantör. Affärsverken Karlskrona tillika nätägare. Ingen risk för felaktigt informationsutbyte
Klicka här för att svara