Öppnade Greenelys app i går på morgonen och ser att gårdagens förbrukning var 1104609 kWh.
Kontaktar dem via deras chat som svarar att dessa uppgifter får de från nätägaren.
Kollar med nätägaren som är Affärsverken i Karlskrona. Dom säger att så är inte fallet, verklig förbrukning är 65,12 kWh.
Är det fler som råkat ut för detta ?
Gårdagens förbrukning var enl appen 938467 kWh.
Visserligen visar appen rätt förbrukning senare på dagen , känns lite osäkert om jag kan lita på att jag faktureras rätt.

• Haha
  • Wow
  • Gilla
uuu och 9 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Klart det blir effektbrist när du brötar på och tar så mycket ström! Spara lite åt oss andra!!!

• Haha
  • Gilla
  • Älska
och en till och 46 till
  • Laddar…
Hetokar Hetokar skrev:
Öppnade Greenelys app i går på morgonen och ser att gårdagens förbrukning var 1104609 kWh.
Kontaktar dem via deras chat som svarar att dessa uppgifter får de från nätägaren.
Kollar med nätägaren som är Affärsverken i Karlskrona. Dom säger att så är inte fallet, verklig förbrukning är 65,12 kWh.
Visserligen visar appen rätt förbrukning senare på dagen , känns lite osäkert om jag kan lita på att jag faktureras rätt.
Du har väl en mätare hos dig som du manuellt kan kontrollera om det stämmer.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Freddan_ Freddan_ skrev:
Du har väl en mätare hos dig som du manuellt kan kontrollera om det stämmer.
Vad ska TS göra om siffrorna stämmer?

useless useless skrev:
Sälja ett organ

• Haha
  • Gilla
  • Älska
mcax och 21 till
  • Laddar…
Söka tillstånd för en liten SMR.😂

• Gilla
CelJac och 4 till
  • Laddar…
Det var en jävla massa hönshus! 😳

• Gilla
  • Haha
alvinpalv och 19 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Sälja vidare elen rakt ut på stamnätet, har ju en anslutning som en mindre kärnkraftsreaktor 🤣

• Gilla
Sthlm_
  • Laddar…
Kilrain Kilrain skrev:
Det var en jävla massa hönshus! 😳
Eller kanske ett helt hönseri...

useless useless skrev:
Felanmäla mätaren rimligtvis.
Såvida TS inte har en industri modell större på gården förstås.

Ha, ha
Jag får inte fram hur mycket el som producerades igår.
Men…
I oktober förbrukades totalt 10476 GWh
Det är 31 dagar viket i snitt ger ca 338 GWh per dygn
TS förbrukning på 1 104 609 kWh = 1,1 GWh
TS står alltså för knappt 0,3 % av hela landets energiförbrukning igår om mätaren skulle stämma. Det är imponerande.

• Gilla
  • Haha
jhall och 9 till
  • Laddar…
Borde vara ganska lätt att felsöka.
Har du något rum som du märkt är något varmare än vanligt? Och med varmare menar jag i krokarna av åtta miljoner grader och soffan är mer åt plasmahållet?

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Benniee och 33 till
  • Laddar…
Hetokar Hetokar skrev:
Du kan väl börja med några gamla fakturor och jämföra förbrukning enligt nätägaren och förbrukning enligt elhandelsfakturan.

Sen kan du väl jämföra timma för timma för nuvarande månad.

Webbapplikationer och appar kan snurra i andra plattformar och brukar använda en kopia av datat som används för fakturering.

• Gilla
Kaggis
  • Laddar…
Hetokar Hetokar skrev:
Typ 66000 A. Skapliga kablar och säkringar.

• Gilla
Biffkrull
  • Laddar…
O [old rusty] skrev:
Borde vara ganska lätt att felsöka.
Har du något rum som du märkt är något varmare än vanligt? Och med varmare menar jag i krokarna av åtta miljoner grader och soffan är mer åt plasmahållet?
Hönseriet...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.