Har 5 hyfsat trärena (många terapi-timmar där) av dessa. Förbered mig på 4-5 timmars sandning per sida. Sen? Olja?

3 av dessa har fönster i övre spegeln, som vi förmodligen vill göra oss av med.

Några proffstips i sammanhanget?

Hur får man smartast beslag rena från färg? Är det overkill att ge sig på att polera beslag?

• Trädörrar i ett rum, en med glasruta; processen för renovering diskuteras i texten, inklusive slipning och borttagning av beslagens färg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trären dörrskiva på ett bord, redo för slipning. Solsken ger skuggor över träets naturliga ådring.
    Skapa konto
  • Nedskrapad dörr med avflagande färg och synligt trä, samt ett gammalt dörrhandtag.
    Skapa konto
P
Fina dörrar! Ska ni inte måla dem så kan det väl vara bra med något som inte suger i ev fläckar. Linoljefärg är vatenoch smutsavvisande t.ex. rengöra beslag är smidigast tycker jag att lägga i linoljesåpa något dygn eller två. Blir riktigt fina efter lite mekanisk rengöring.

• Gilla
tensiden och 1 till
  • Laddar…
Brotorpet skrev:
Fina dörrar! Ska ni inte måla dem så kan det väl vara bra med något som inte suger i ev fläckar. Linoljefärg är vatenoch smutsavvisande t.ex. rengöra beslag är smidigast tycker jag att lägga i linoljesåpa något dygn eller två. Blir riktigt fina efter lite mekanisk rengöring.
Ingen färg på dessa dörrar igen :).

Har läst endel om kaustik soda / vatten över natten? Är det för hårt kanske?

• Metallplatta med utstansade rektangulära och runda hål, ligger på ett träbord.
    Skapa konto
P
J Johanskid skrev:
Ingen färg på dessa dörrar igen :).

Har läst endel om kaustik soda / vatten över natten? Är det för hårt kanske?
Har inte testat det, det beror väl på vilket ytskikt det är på beslagen kanske. Linoljesåpa funkar, lite mer miljövänligt kanske också. 😊

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.