Enkel simpel fråga som jag bara vill förstärka min övertygelse om:

Visst är nedan en inkoppling 1-fas och inte 3?

Tre 1,5 ledare avsäkrat med 10 ampere.

Ska bli uttag för luftvärmepump!
 
  • Elektrisk anslutningsdosa med ledningar, schematisk diagram, och text på svenska, norska, engelska, tyska, franska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser så ut , lite äldre färger bara. Sen vilken av svart eller vit som är fas eller noll har ingen betydelse
det blir varmt ändå
 
Kan likagärna vara två faser. Kika på radiatorns märkskylt vilken spänning den vill ha, och mät i dosan!
 
  • Gilla
Panor82 och 3 till
  • Laddar…
Tusen tack för input! Ibland behöver man bara lite ryck åt rätt håll.

Det är säkrat med en säkring.

Jag ska också mäta mellan ledarna för säkerhets skull.
 
  • Närbild på etikett, MEC 510, Jarps produkter, 230V-1000W, IP44, CE-märkning, vit plast, teknisk information, Sverige.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
230 V är det i plinten, är det 400V så brinner elementet upp
 
  • Gilla
Obygd
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.